İslami uygulamarın tarihi bir mekânda yeniden inşası: Hanımlar İlim ve Kültür Derneği’nde Müslüman kadınlar

Yükleniyor...
Küçük Resim

Tarih

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

KADEM Yayınları

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Kadının toplumsal varlığını, konumunu ve eylemlerini açıklamaya çalışırken kamusal alan kavramı her zaman bir referans noktası olmuştur. “Kamusal alan” kavramı, onu Jürgen Habermas’ın (1989, 27-30) “özel kişilerin bir kamu olarak bir araya geldiği” ve genele ait meseleleri tartıştığı, özgürleştirmeyi getiren ideal bir alan olarak tanıtmasından bu yana sivil toplum ve demokrasi tartışmalarının temel unsuru haline getirmiştir. Habermas’ın kamusal alan kavramı, kadınları, işçi sınıfını veya toplumdaki diğer kimlikleri dışlaması nedeniyle eleştirilmiştir (Fraser 1990; Benhabib 1992). Örneğin Fraser (1990, 67) burjuva kamusal alanında hegemonik tahakküm olduğunu ve bu nedenle insanların, “madun karşı-kamular” olarak adlandırdığı yeni kamular yarattığını savunmuştur. Kamusal alan, herkesin olan her şeyi görebileceği ve duyabileceği ve ayrıca bizim özel alanımız dışında ortak bir dünyayı ifade eder (Arendt 1998, 52). Burjuva toplumundaki bu kamusal/ özel alan ayrımı, kitle iletişim araçlarını da beraberinde getiren kapitalizasyon süreciyle birlikte belirsiz ve anlamsız hale gelmiştir (Erkilet 2015, 51)…

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Kadın, HİKDE, STK, Bayrampaşa Medresesi, Kadın ve Vakıf, HAKVA, Haseki Kadın Vakfı

Kaynak

Kadın ve Mekân

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Demir, N. (2023). İslami uygulamarın tarihi bir mekânda yeniden inşası: Hanımlar İlim ve Kültür Derneği’nde Müslüman kadınlar. B. Tatar, Z. K. Şerefoğlu Danış, N. Keskin Aksay (Ed.), Kadın ve Mekân içinde (339-363 ss.). İstanbul: KADEM Yayınları.

Onay

İnceleme

Ekleyen

Referans Veren