Impact of airport service quality on customer satisfaction under privatized airport: A survey of Aden Adde International Airport's passengers in Mogadishu, Somalia
Yükleniyor...
Dosyalar
Tarih
2024
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
İbn Haldun Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Service quality is essential for every service provider with an open market in every industry, especially aviation, which generates billions of dollars for the services that it provides to its customers annually. The quality of the service has an impact on customer satisfaction; in contrast, customer satisfaction will impact back on the service provider. To achieve various corporate goals, it is necessary to focus on customer satisfaction precisely when the entity is privatized. This study focuses on the "impact of airport service quality on customer satisfaction under a privatized airport." The study employed descriptive and correlation analysis. The study conducted 400 questionnaires from passengers who departed from Aden Adde International Airport. Later, we analyzed the data using a statistical package for social science (SPSS), and the findings indicated a strong positive relationship between Airport customer services and customer satisfaction. The study also showed that the majority of the passengers of the airport were not satisfied with the services of Aden Adde International Airport.
Hizmet kalitesi, özellikle havacılık endüstrisinde, müşterilerine yıllık milyarlarca dolarlık hizmetler sunan her hizmet sağlayıcısı için açık bir pazarda her endüstride önemlidir. Hizmet kalitesi, müşteri memnuniyeti üzerinde etkiye sahiptir; ayrıca, müşteri memnuniyeti hizmet sağlayıcıya geri dönecektir. Farklı kurumsal hedeflere ulaşmak için, özellikle varlık özelleştirildiğinde, müşteri memnuniyetine odaklanmak gereklidir. Bu çalışma, özelleştirilmiş bir havaalanında hizmet kalitesinin müşteri memnuniyeti üzerindeki etkisine odaklanmaktadır. Çalışmada, tanımlayıcı ve korelasyon analizi kullanıldı. Aden Adde Uluslararası Havalimanı'ndan ayrılan yolculardan 400'üyle anket yapıldı. Daha sonra, sosyal bilimler için bir istatistiksel paket olan SPSS kullanılarak veriler analiz edildi ve bulgular, havaalanı müşteri hizmetleri ile müşteri memnuniyeti arasında güçlü pozitif bir ilişki olduğunu gösterdi. Çalışmada aynı zamanda çoğu havalimanı yolcusunun, Aden Adde Uluslararası Havalimanı hizmetlerinden memnun olmadığı bulgusu tespit edildi.
Hizmet kalitesi, özellikle havacılık endüstrisinde, müşterilerine yıllık milyarlarca dolarlık hizmetler sunan her hizmet sağlayıcısı için açık bir pazarda her endüstride önemlidir. Hizmet kalitesi, müşteri memnuniyeti üzerinde etkiye sahiptir; ayrıca, müşteri memnuniyeti hizmet sağlayıcıya geri dönecektir. Farklı kurumsal hedeflere ulaşmak için, özellikle varlık özelleştirildiğinde, müşteri memnuniyetine odaklanmak gereklidir. Bu çalışma, özelleştirilmiş bir havaalanında hizmet kalitesinin müşteri memnuniyeti üzerindeki etkisine odaklanmaktadır. Çalışmada, tanımlayıcı ve korelasyon analizi kullanıldı. Aden Adde Uluslararası Havalimanı'ndan ayrılan yolculardan 400'üyle anket yapıldı. Daha sonra, sosyal bilimler için bir istatistiksel paket olan SPSS kullanılarak veriler analiz edildi ve bulgular, havaalanı müşteri hizmetleri ile müşteri memnuniyeti arasında güçlü pozitif bir ilişki olduğunu gösterdi. Çalışmada aynı zamanda çoğu havalimanı yolcusunun, Aden Adde Uluslararası Havalimanı hizmetlerinden memnun olmadığı bulgusu tespit edildi.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Airport Service Quality, Customer Satisfaction, Privatization, Havalimanı Hizmet Kalitesi, Müşteri Memnuniyeti, Özelleştirme
Kaynak
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Farah, N. A. (2024). Impact of airport service quality on customer satisfaction under privatized airport: A survey of Aden Adde International Airport's passengers in Mogadishu, Somalia. (Unpublished master’s thesis). Ibn Haldun University School of Graduate Studies, Istanbul.