Yayın
The impact of cargo and ancillary revenues on net profit for full-service carrier airlines

dc.authorid0000-0003-3963-2526
dc.contributor.advisorAksoy, Tamer
dc.contributor.authorBaş, Onur
dc.date.accessioned2023-02-15T07:52:13Z
dc.date.available2023-02-15T07:52:13Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022
dc.departmentİHÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Hava Taşımacılığı Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.description.abstractAir transport has become an increasingly common tool used by most people today and has been a constantly growing industry. On the other hand, it is a sector with low profitability despite high investment costs and risks, which are quickly affected by increasing competition, economic, political, and natural events. That’s why airline companies have had to manage their capacities better and generate new revenues due to low profitability rates, high risk, and increasing competition conditions. Ancillary Revenue is defined as the income earned as part of the travel experience through sales made to passengers directly or indirectly before, during, or after the trip. Ancillary revenues are what airline companies offer to their passengers other than the tickets they have sold, services such as inflight catering, baggage fees, loyalty programs, seat fees, advertising and commission revenues, and in-flight entertainment systems…
dc.description.abstractHava taşımacılığı, günümüzde insanların çoğunluğu tarafından giderek daha yaygın kullanılan bir araç haline gelmiş ve sürekli büyüyen bir endüstri olmuştur. Aynı zamanda artan rekabet, ekonomik, politik ve doğal olaylardan hızla etkilenen, yüksek yatırım maliyetleri ve risklere rağmen, karlılığı oldukça düşük bir sektördür. Bu nedenle havayolu şirketleri, düşük karlılık oranları, yüksek risk ve artan rekabet koşulları nedeniyle kapasitelerini daha iyi yönetmek ve sürdürülebilirliğini korumak amacıyla yeni gelirler elde etmek zorunda kalmışlardır. Yan gelirler, seyahat deneyiminin bir parçası olarak yolculara doğrudan veya dolaylı olarak seyahat öncesinde, seyahat sırasında veya sonrasında yapılan satışlardan elde edilen gelir olarak tanımlanmaktadır. Yan gelirler, havayolu şirketlerinin sattıkları biletler dışında yolcularına sundukları, uçak içi ikram, bagaj ücretleri, sadakat programları, koltuk ücretleri, reklam ve komisyon gelirleri ve uçak içi eğlence sistemleri gibi hizmetlerdir…
dc.identifier.citationBaş, O. (2022). The impact of cargo and ancillary revenues on net profit for full-service carrier airlines. (Unpublished master’s thesis). Ibn Haldun University School of Graduate Studies, İstanbul.
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12154/2024
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=kIrIdtdJ31bRgjb6fHvMUa0C50f6-BhGo8vgqc7BLQ2IPBm1VHhYgVSAPjUR407z
dc.identifier.yoktezid771105
dc.institutionauthorBaş, Onur
dc.institutionauthorid0000-0003-3963-2526
dc.language.isoen
dc.publisherİbn Haldun Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectAncillary Revenues
dc.subjectAviation
dc.subjectCargo Revenues
dc.subjectFinancial Accounting
dc.subjectFinancial Management
dc.subjectNet Profit
dc.subjectFinansal Muhasebe
dc.subjectFinansal Yönetim
dc.subjectHavacılık
dc.subjectKargo Gelirleri
dc.subjectNet Kar
dc.subjectYan Gelirler
dc.titleThe impact of cargo and ancillary revenues on net profit for full-service carrier airlines
dc.title.alternativeKargo ve yan gelirlerin tam hizmet sağlayan havayolları net karlılığına etkisi
dc.typeMaster Thesis
dspace.entity.typePublication

Dosyalar

Orijinal paket

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
771105.pdf
Boyut:
2.26 MB
Biçim:
Adobe Portable Document Format
Açıklama:
Tam Metin / Full Text

Lisans paketi

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
license.txt
Boyut:
1.52 KB
Biçim:
Item-specific license agreed upon to submission
Açıklama: