Service quality of flight schools in Türkiye from the viewpoint of cadet pilots

Yükleniyor...
Küçük Resim

Tarih

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

İbn Haldun Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Civil air transportation continues to develop rapidly. With this development, the need for qualified human resources has emerged. Flight schools are at the forefront of the institutions where the crews start their aviation training and where cockpit employment is provided. Although flight schools have to meet aviation standards, there is no specific standard for service quality. Aim of this study is to evaluate service quality of flight schools from the cadet 'pilots' point of view and to investigate whether having another flight school experience makes any difference in terms of evaluating service quality of these flight schools. Quantitative research was carried out with the participation of 154 cadet pilots graduated from flight schools or continuing flight training in these flight schools of Türkiye. In this context, a questionnaire consisting of demographic information and service quality parts were applied to the participants. The data collected by the questionnaire were analysed with the SPSS. According to the comparison of flight schools, there is a significant difference. The average score of participants from TAFA is higher than other flight schools. Although TAFA has the highest score, other flight schools are above the average score. Although having another flight school experience does not show a significant difference for overall servqual scores, tangible dimensions of service quality score experiencing second flight school is lower than who has no second flight school experience. Tangible dimensions evaluations include modern aircrafts, appealing physical facilities, equipment and employees.

Sivil havayolu taşımacılığı gelişimini hızla sürdürmektedir. Bu gelişimle beraber nitelikli insan kaynağı ihtiyacı ortaya çıkımıştır. Kokpit ekiplerinin havacılık eğitimine başladıkları ve kokpit istihdamının sağlandığı kurumların başında uçuş okulları gelmektedir. Her ne kadar uçuş okulları havacılık standartlarını karşılamak zorunda olsalar da hizmet kalitesi ile ilgili belirli bir standart bulunmamaktadır. Bu çalışmanın amacı, uçuş okullarının hizmet kalitesini pilot adaylarının bakış açısıyla değerlendirmek ve başka bir uçuş okulu deneyimi yaşamanın bu uçuş okullarının hizmet kalitesini değerlendirmede bir fark yaratıp yaratmadığını araştırmaktır. Türkiye'deki uçuş okullarından mezun olan veya bu uçuş okullarında uçuş eğitimine devam eden 154 aday pilotun katılımıyla nicel araştırma gerçekleştirilmiştir. Bu kapsamda katılımcılara demografik bilgiler ve hizmet kalitesi bölümlerinden oluşan bir anket uygulanmıştır. Anket ile toplanan veriler SPSS ile analiz edilmiştir. Uçuş okulların hizmet kalitesine göre karşılaştırması neticesinde anlamlı bir fark ortaya çıkmıştır. TAFA katılımcılarının ortalama puanları diğer uçuş okullarına göre daha yüksektir. TAFA en yüksek puana sahip olmasına rağmen, diğer uçuş okullarının puanı da ortalamanın üzerindedir. Başka bir uçuş okulu deneyimine sahip olmak genel hizmet kalitesi puanları açısından anlamlı bir fark göstermemektedir. Ancak ikinci uçuş okulu deneyimine sahip katılımcıların hizmet kalitesi somut boyutları puanı, ikinci uçuş okulu deneyimi olmayanlara göre daha düşüktür. Somut boyut değerlendirmeleri, modern uçakları, çekici fiziksel tesisleri, ekipmanı ve çalışanları içermekteedir.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Aviation, Cadet Pilot, Flight Schools, Service Quality, Havacılık, Hizmet Kalitesi, Pilot Adayı, Uçuş Okulları

Kaynak

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Bekmez, S. (2023). Service quality of flight schools in Türkiye from the viewpoint of cadet pilots. (Unpublished master’s thesis). Ibn Haldun University School of Graduate Studies, Istanbul.

Onay

İnceleme

Ekleyen

Referans Veren