Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü araştırma odaklı bir bölüm olarak tasarlanmıştır. Uluslararası öğrenci ve öğretim üyesi sayısı ve çeşitliliği bölümün kimliği ve öğretim pedagojisinin uluslararası bir anlayışla şekillenmesini sağlamaktadır. Müfredat ve ders içerikleri bugünün sorunlarını anlamaya ve geleceğin ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik planlanmıştır. Avrupamerkezci bir pedagojinin ötesine geçilerek farklı kültür ve medeniyet birikimleri mukayeseli olarak incelenmektedir. Türkiye’nin karşılaştığı siyasi meseleler bölgesel ve küresel bağlamla etkileşim içerisinde incelenemektedir. Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler’in alt dalları olan Uluslararası İlişkiler, Karşılaştırmalı Siyaset, Siyaset Teorisi ve Türkiye Siyasetine dair dersler müfredat içerisinde yer almaktadır.
Adı Soyadı
Erik Ivar Ringmar
İlgi Alanları
Government & Law, History, Anthropology, International Relations, Sociology
(Springer, 2019) Ringmar, Erik Ivar; İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi, Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü
Experimental psychologists have discussed whether boredom can help us become more creative. At ?rst blush, this would seem to be rather unlikely. When we are bored, we are disengaged; we cannot be bothered and nothing seems worthwhile; we have no interest in the world around us. Such a condition, surely, is not conducive to creativity (Haager et al. 2018). Yet some psychologists disagree (Gasper and Middlewood 2014). Boredom, they explain, breaks down entrenched routines and thought-patterns and provides us with an opportunity to think again and anew. Respondents in “approach-oriented states” such as boredom engage in more “associative thought” than those in “avoidance-oriented affective states.” This is how boredom comes to encourage “the quest for meaning and exploration” (Gasper and Middlewood 2014, pp. 53–55...