Haliloğlu, Nagihan

Yükleniyor...
Profil fotoğrafı
E-posta Adresi ORCID Profili WoS Profili Scopus Profili YÖK Araştırmacı Profili Google Akademik Profili TR-Dizin Profili SOBİAD Profili Web Sitesi

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Organizasyon Birimi
İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi, Karşılaştırmalı Edebiyat Bölümü
Karşılaştırmalı Edebiyat Bölümü’nün vizyonu, özellikle Avrupa ve Orta Doğu dillerinde yazılmış eserleri hem birbirleriyle hem de Türk Edebiyatı’yla mukayese ederek, medeniyetlerin geçişkenliği hakkında bilgi üretmek ve farkındalık yaratmaktır. Eleştirel bakış açısının temel alınacağı Bölümde, edebiyat, dil, kültür, sinema alanlarındaki gelişmeleri yakından takip edip, tartışmalara katkı sağlayacak bilim insanları yetiştirmeyi hedeflemektedir.

Adı Soyadı

Nagihan Haliloğlu

İlgi Alanları

Area Studies Social Sciences , Religion Literature Government & Law

Kurumdaki Durumu

Aktif Personel

Arama Sonuçları

Listeleniyor 1 - 2 / 2
  • Yayın
    [Book Review]: "E. Khayyat, Istanbul 1940 and Global Modernity: The World According to Auerbach, Tanpinar, and Edib"
    (İlmi Etüdler Derneği, 2020) Haliloğlu, Nagihan; İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi, Karşılaştırmalı Edebiyat Bölümü; İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi, Karşılaştırmalı Edebiyat Bölümü
    [No Abstract Available]
  • Yayın
    [Book Review]: "Modernism, Empire, World Literature"
    (Oxford University Press, 2022) Haliloğlu, Nagihan; İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi, Karşılaştırmalı Edebiyat Bölümü; İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi, Karşılaştırmalı Edebiyat Bölümü
    Readers approaching a book entitled Modernism, Empire, World Literature will have their own understanding of what ‘modernism’ and ‘world’ mean in relation to ‘literature’. A quick look at the book’s contents page reveals that for Joe Cleary, the world is comprised of England, Ireland, and the USA, with the Caribbean thrown in to round up the ‘empire’. The volume is divided into chapters that offer what seem, at least to this reader, to be separate and well-informed expositions of works of literature such as The Golden Bowl (1904), The Waste Land (1922), Ulysses (1922), The Great Gatsby (1925), and Long Day’s Journey into the Night (1956), with Omeros (1990) providing the imperial coda at the end. ‘Empire’, as described in the book, is a burden that England has relinquished to the USA, a crown that sits uneasily on the usurper’s head. Modernism, Empire, World Literature operates on the centre–periphery binary...