Karanfiloğlu, Mehmet

Yükleniyor...
Profil fotoğrafı
E-posta Adresi ORCID Profili WoS Profili YÖK Araştırmacı Profili Google Akademik Profili TR-Dizin Profili SOBİAD Profili Web Sitesi

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Organizasyon Birimi
İletişim Fakültesi, Yeni Medya ve İletişim Fakültesi
Bütünleşik bir program yapısı ile iletişim alanının bütün alt disiplinlerini kapsayacak şekilde yapılanmıştır. Bölüm, İletişimin iki farklı alanı olan medya ve pazarlama iletişimi uzmanlıkları ile ilgili eğitim programları sunmaktadır.

Adı Soyadı

Mehmet Karanfiloğlu

İlgi Alanları

Halkla İlişkiler, Yeni Medya, Sağlık İletişimi, Dijitalleşme, Reklam

Kurumdaki Durumu

Aktif Personel

Arama Sonuçları

Listeleniyor 1 - 1 / 1
  • Yayın
    The image and perception of Turkish/Türkiye via social media: Balkan students
    (Eğitim Yayınevi, 2023) Karanfiloğlu, Mehmet; Sağlam, Murat; Karanfiloğlu, Mehmet; Onar, Sinem; İletişim Fakültesi, Yeni Medya ve İletişim Fakültesi
    Social media has a growing influence on societies, and its audiences are affected by the content and sharing behavior on these platforms. As a result, the masses can hold positive or negative perceptions of one another. In this context, Türkiye and Turks are also perceived in various ways by the masses living in the Balkans region. The Turks, who have had a presence in this region for centuries and have lived alongside the indigenous people, have left a lasting impact on Balkan societies. These impacts can be seen in the social media content that continues to shape perceptions today. When Türkiye and Turks are mentioned, thousands of positive or negative content are shared in the Balkans. Although some of this content may positively impact the image of Türkiye and Turks, some may contribute to a negative perception. This study focuses on the image and perception of Türkiye and Turks shaped by social media. Through a qualitative research study conducted with students from the Balkans studying in Turkey, three themes were identified: Perception of Turkish Identity, Turkish Culture Perceptions, and Other Factors that Impact the Turkish/Türkiye Image on Social Media.