Karanfiloğlu, Mehmet

Yükleniyor...
Profil fotoğrafı
E-posta Adresi ORCID Profili WoS Profili YÖK Araştırmacı Profili Google Akademik Profili TR-Dizin Profili SOBİAD Profili Web Sitesi

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Organizasyon Birimi
İletişim Fakültesi, Yeni Medya ve İletişim Fakültesi
Bütünleşik bir program yapısı ile iletişim alanının bütün alt disiplinlerini kapsayacak şekilde yapılanmıştır. Bölüm, İletişimin iki farklı alanı olan medya ve pazarlama iletişimi uzmanlıkları ile ilgili eğitim programları sunmaktadır.

Adı Soyadı

Mehmet Karanfiloğlu

İlgi Alanları

Halkla İlişkiler, Yeni Medya, Sağlık İletişimi, Dijitalleşme, Reklam

Kurumdaki Durumu

Aktif Personel

Arama Sonuçları

Listeleniyor 1 - 4 / 4
  • Yayın
    Geleceği şekillendiren oyunlar bağlamında metaverse ve dijital okuryazarlık
    (Kriter, 2023) Karanfiloğlu, Mehmet; Karanfiloğlu, Mehmet; İletişim Fakültesi, Yeni Medya ve İletişim Fakültesi
    Giderek gelişen dünyamız her gün yeni bir teknoloji ile bizleri tanıştırmakta ve bu yeni teknolojilerin bazıları hayatımızı kolaylaştırıcı etki ederken bazıları ise geleceği ilişkin kaygıları artırabilmektedir. Bu durum her ne kadar hayatın olağan akışında normal olarak görünse de bireylerin bu tür yeniliklere karşı her açıdan hazırlıklı olması, adapte olması ve gerekli birtakım önlemlerin alınması bakımından dikkatlerim yoğunlaştırması önemlidir. Metaverse kavramı, diğer dijitalleşme ekseninde gelişen yeniliklere paralel olarak bazı birtakım “yeni teknoloji” olarak adlandırılan ancak mevcut olanakların iyileştirilmesi veya olgunlaştırılması ile hayatımıza girmiş bir kavramdır. îlk metaverse benzeri işler, 1990’ların sonu 2000’lerin başı itibariyle gerçekleştirilmiş ancak dönem, bugünkü kadar teknolojinin olgunlaşmadığı bir dönem olduğundan beklenen sıçramayı gerçekleştirememiştir...
  • Yayın
    Dijitalleşen halkla ilişkiler: Havayolu taşımacılığında dijital halkla ilişkiler ve müşteri ilişkileri yönetimi
    (Palet Yayınları, 2022) Koç, Halil İbrahim; Karanfiloğlu, Mehmet; Karanfiloğlu, Mehmet; Çerçi, Ümmü Özlem; İletişim Fakültesi, Yeni Medya ve İletişim Fakültesi
    Bilgi iletişim teknolojilerinin gelişmesiyle beraber iletişim süreçlerinde ortaya çıkan değişim ve dönüşümler ekonomiden toplumsal yaşamın tüm katmanlarına kadar hemen her alanı etkilemiştir. Bilhassa internetin ve enformasyon alışverişinde gelişerek yaygınlaşan dijitalleşmenin yarattığı etki, üretim ve pazarlama ile iletişim ve halkla ilişkiler alanlarında oldukça köklü dönüşümlere yol açmış; yeni anlayışların ortaya çıkmasına zemin hazırlamıştır. Öyle ki dijital iletişim olanaklarının artmasıyla beraber pasif konumda görülen alıcının iletişim sürecinde aktif bir yer edinmeye başlaması, kurumların hedef kitleleriyle iletişimlerinde dijital halkla ilişkiler anlayışını olmazsa olmaz konuma taşımıştır…
  • Yayın
    Yeni medyanın toplumsal yansımaları
    (Kriter, 2023) Gelir Atabey, Ayçin; Çakır, Cihan; İşbilen, Damla; Keba Ekinci, Deniz; Erdemsoy, Emine; Ekinci, M. Hamdi; Karanfiloğlu, Mehmet; Köseliören, Mihrali; Sağlam, Murat; İnan, Nevzat; Salman, Semih; Bekar, Serhat; Yazıcı, Tülay; Akyol, Zöhre; Karanfiloğlu, Mehmet; Karanfiloğlu, Mehmet; Demirel, Gökhan; İletişim Fakültesi, Yeni Medya ve İletişim Fakültesi
    Yeni medya, hayatımızın her alanında etkisini gösteren ve değiştiren bir olgu haline gelmiştir. Günümüzde insanlar, haberlerini, bilgilerini ve iletişimlerini yeni medya araçları aracılığıyla alıp vermektedirler. Bu araçlar, çok çeşitli işlevleri yerine getirerek kullanıcılarına hız, çeşitlilik, çok seslilik, derinlik, yeni katmanlar, kolaylıklar ve çeşitli seviyelerde iletişim imkanları sunmaktadır. Ancak bu avantajların yanı sıra, yeni medya araçları beraberinde çeşitli sorunları da getirmektedir. Özellikle sosyal medya platformları, kişisel bilgilerin paylaşımı, zorbalık, nefret söylemi ve özel hayatın ihlali gibi güvenlik sorunlarını da beraberinde getirmektedir. Bunun yanı sıra, sosyal medya üzerinden yayılan yanlış bilgiler, manipülasyon ve sahte haberler, hakikatin Önemsizleşmesi gibi sorunları da ortaya çıkarmaktadır...
  • Yayın
    Kurumsal iletişim bakışıyla kobi ölçekli aile işletmelerinde endüstri 4.0
    (Akademisyen Kitabevi, 2023) Karanfiloğlu, Mehmet; Karanfiloğlu, Mehmet; İletişim Fakültesi, Yeni Medya ve İletişim Fakültesi
    İnsanlık, tarih boyunca sosyal ve ekonomik hayat üzerinde etkisi olan birçok dönüşüm yaşamıştır. Avcı toplumundan tarım toplumuna geçişte bir arada yaşamaya ve üretmeye başlayan insan; 18. yüzyılın sonlarında, su ve buhar gücünü kullanarak sanayi toplumuna geçiş ile birinci endüstri dönemini, 19. yüzyılın sonlarında, elektriği üretimde kullanarak seri üretim ile ikinci endüstri dönemini ve 20. yüzyılın ortalarında, elektroniği ve bilgisayarlar üretime entegre ederek üçüncü endüstri dönemini deneyimlemiştir. Bugün gelinen nokta yeni bir kavşaktır. İnternet üzerinden sürekli bağlı olma durumu, akıllı teknolojiler ve otomasyon ile endüstrilerin, toplumsal yapı ve süreçlerin hızlı dönüşümünü ifade eden dördüncü endüstri dönemi;fourth industrial revolution (dördüncü endüstri devrimi) ya da industry 4.0 (endüstri 4.0) olarak, 2015 yılında Klaus Schwab’ın bir çalışması ile gündeme gelmiş ve 2016 Dünya Ekonomik Forumunda tema olmuştur...