Özden, Yüksel
Yükleniyor...
Araştırma projeleri
Organizasyon Birimleri
Eğitim Bilimleri Fakültesi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü
Eğitim Bilimleri Fakültemiz, kuram ve uygulamaların öğretildiği bir yer olmanın ötesinde, fikirlerin yeşerdiği, yeteneklerin geliştiği ve ömür boyu süren arkadaşlıkların kurulduğu dinamik ve çeşitlilik gösteren bir topluluktur.
Adı Soyadı
Yüksel Özden
İlgi Alanları
Sınıf Yönetimi, Eğitim Yönetimi, Eğitim Bilimleri
Kurumdaki Durumu
Pasif Personel
6 sonuçlar
Arama Sonuçları
Listeleniyor 1 - 6 / 6
Yayın Öğrenme ve öğretme(Pegem Akademi, 2020) Özden, Yüksel; Özden, Yüksel; Eğitim Bilimleri Fakültesi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık BölümüDers kitabı olmayan akademik bir kitap yazmak başlangıçta pek “tutacak” gibi gözükmüyordu. Biz, öğrenme ve öğretme konusundaki akademik birikimleri tüm eğitimcilerle paylaşmayı ilke edindik. Bunu yaparken yüz binlerce eğitimcinin, işini daha iyi yapmamn “arayışı” içinde olduğuna inandık. Çalışmamızı da dilimiz döndüğünce sade ve anlaşılır yazmaya çalıştık. Bunu sadece yazı ile değil seminer ve konferanslarımızla da on binlerce eğitimci ile paylaştık. Bulduğumuz yankı bizi mutlu etti. Daha iyisini yapmayı da görev bildik. Sekizinci baskıya bu saygı ve minnet ifadeleri ile başlamak isterim.Yayın Country profile: Turkey(Wolf Legal Publishers, 2020) Özden, Yüksel; Özden, Yüksel; Özden, Yüksel; Alaboudi, Munirah; Eğitim Bilimleri Fakültesi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü; Eğitim Bilimleri Fakültesi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü[No Abstract Available]Yayın Kendini keşfet(Ebabil Yayınları, 2020) Özden, Yüksel; Eğitim Bilimleri Fakültesi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü; Eğitim Bilimleri Fakültesi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü; Özden, YükselBu kitap: Olmak istediği yerde olmadığını hisseden, bunu değiştirme peşine düşerek kendini gerçekleştirmeyi dert edinenlerle bir paylaşım; kendi gerçekliğini yaşamanın, kendi kaderini gerçekleştirmek olduğunu düşünen, bunun da başkasına havale edilemeyecek bir sorumluluk olduğuna inananlarla sanal bir sohbet. Kısacası kendini algılayış biçimini gerçeğe çevirme çabasında olanlarla bir yol birliğidir.Yayın Eğitimde yeni değerler(Pegem Akademi, 2020) Özden, Yüksel; Özden, Yüksel; Eğitim Bilimleri Fakültesi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık BölümüTürkiye, gündemi belirlenen bir ülke olmaktan çıkıp bölgesel güç ve küresel aktör olma yolunda hızla ilerlemektedir. Buna karşın eğitimin üstüne düşen rolü oynamakta yetersiz kaldığı kanaati gün geçtikçe yaygınlaşmaktadır. Hâlbuki eğitim sahasında önemli adımlar atıldı. Müfredat yeniden belirlendi, ders kitapları sil baştan yazıldı, iki yüz bine yakın yeni derslik yapıldı. Dahası; bir milyon bilgisayar dağıtılması, tüm okulların internet ağıyla bağlanması dahi insanları memnun etmeye yetmedi. Sınıfları akıllı tahtalarla donatmaya başladığımız, bedava ders kitabı dağıtımından hızımızı alamayıp bedava tablet bilgisayar dağıtılmasına rağmen eğitimde yapılanların hala yetersiz görülmesinin üzerinde düşünmemiz lazım.Yayın Kitab-ı Dede Korkut: Güncel okumalar -I-(İbn Haldun Üniversitesi Yayınları, 2020) Özden, Yüksel; Özden, Yüksel; Eğitim Bilimleri Fakültesi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü; Eğitim Bilimleri Fakültesi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık BölümüKök Metinler Projesi Anadolu’nun Türk yurdu haline gelerek İslamlaşmasında ve millî kimliğimizin oluşmasında rol oynayan kurucu metinlerin günümüzün bakış açılarına göre farklı disiplinlerce analizlere tabi tutularak Türk İslam Medeniyetinin yeniden ihyası çabalarına katkı sağlamayı hedeflemektedir. Eğitim insan tekinin kişiliğini kazanmasında, toplumsal kimliğin ve millî şuurun oluşmasında en etkili süreçtir. Tanzimat’la birlikte geleneksel tarzda eğitim yapan kuramların yanında, bütünüyle Batık tarzda eğitim yapan okullar açılmış ve böylece ikili bir eğitim modeli Türkiye’yi imparatorluktan cumhuriyete taşımıştır…Yayın İlkokul üçüncü sınıf müfredatının çocuklar için felsefe (P4C) metoduna göre incelenmesi(İbn Haldun Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022) Kulkul, Yıldız; Özden, Yüksel; Özden, YükselTez üç bölümden oluşmaktadır. Bu üç bölümde ilkokul üçüncü sınıf müfredatının çocuklar için felsefe (p4c) metoduna göre amaç ve kazanımlar üzerinden bir incelenme ve öneri çalışması gerçekleştirilmiştir. Birinci bölümünde çocuklar için felsefe (P4C) metodunun tanımı, tarihçesi, amaçları, P4C yönteminin uygulama boyutu, öğretmenin rolü ve yöntemin kurucusu olan Lipman’ın oluşturduğu tüm eğitim öğretim kademelerini kapsayan müfredat yapısı sunulmuştur. İkinci bölümde ise MEB’in öğretim program (müfredat) amacı, değerleri, yetkinlikleri ve felsefesi hakkında bilgi verilecek ve temel derslerin (Türkçe, Hayat Bilgisi, Fen Bilgisi, Matematik) programları detaylı bir şekilde incelenerek sunulmuştur. Üçüncü bölümünde ise tezin yazımında hangi araştırma yöntemin kullanıldığı açıklanmıştır. Tezin dördüncü bölümünde ilk iki bölümde sunulan bilgiler dahilinde iki yapının eğitim dünyasındaki duruş ve ilkelerinin benzerlik ve uygunlukları sahada yapılan çeşitli akademik çalışmalarla desteklenerek sunulmuştur. Sonuç kısmında ise alana dair önerilerle birlikte genel değerlendirme yapılmıştır.