Özden, Yüksel

Yükleniyor...
Profil fotoğrafı
E-posta Adresi ORCID Profili WoS Profili YÖK Araştırmacı Profili Google Akademik Profili TR-Dizin Profili SOBİAD Profili

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Organizasyon Birimi
Eğitim Bilimleri Fakültesi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü
Eğitim Bilimleri Fakültemiz, kuram ve uygulamaların öğretildiği bir yer olmanın ötesinde, fikirlerin yeşerdiği, yeteneklerin geliştiği ve ömür boyu süren arkadaşlıkların kurulduğu dinamik ve çeşitlilik gösteren bir topluluktur.

Adı Soyadı

Yüksel Özden

İlgi Alanları

Sınıf Yönetimi, Eğitim Yönetimi, Eğitim Bilimleri

Kurumdaki Durumu

Pasif Personel

Arama Sonuçları

Listeleniyor 1 - 2 / 2
  • Yayın
    Sınıf içinde öğretme öğrenme ortamının düzenlenmesi
    (Pegem Akademi, 2019) Özden, Yüksel; Özden, Yüksel; Eğitim Bilimleri Fakültesi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü
    Bir kurum veya bir işyerini ziyaret ettiğimizde görünen fiziki çevrenin ve oradaki yüzlerin ötesinde bir “hava” sezeriz. iki ayrı mekanda aynı fiziki şartlara ve aynı işi yapan insanlara rağmen faklı bir “atmosfer” yakaladığımız çok olmuştur. İki çalışma ofisi; ikisinde de aynı çalışma masaları, bilgisayarlar, evrak dolapları, evrak sepetleri ... vardır. Fakat iki mekanın bizde bıraktığı “izlenim” çok farklıdır. içinde bulunduğumuz yerler bizde faklı “hisler” uyandırır. “Hava”, “atmosfer”, “izlenim” ve “his” olarak ifade ettiğimiz “ortam”ı tanımlayan bu kavramlar bazen birbirinin yerine geçen, bazen de her biri hepsini ifade etmek için kullanılan kavramlardır.
  • Yayın
    Okulu yeniden kurmak
    (Nobel Akademik Yayıncılık, 2019) Özden, Yüksel; Eğitim Bilimleri Fakültesi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü; Eğitim Bilimleri Fakültesi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü
    Toplumun değerlerini gelecek kuşaklara aktarmak ve aynı zamanda toplumu değiştirmek gibi birbirine zıt görevlerle hareket eden okullar, değişim eğilimlerini yakalamada ve gerekli adımları atmada bazen geride kalabiliyor. Geçen yüzyılın son çeyreğinden itibaren yoğun bir şekilde yaşadığımız toplumsal ve teknolojik değişimler, okulların varlığını etkin bir şekilde sürdürebilmesi için kendilerini yeniden tanımlamalarını ve rollerini yeniden belirlemelerini zorunlu kılıyor.