Arslan, Mahmut

Yükleniyor...
Profil fotoğrafı
E-posta Adresi ORCID Profili WoS Profili Scopus Profili YÖK Araştırmacı Profili Google Akademik Profili TR-Dizin Profili SOBİAD Profili Web Sitesi

Araştırma projeleri

Bu araştırmanın konusu OSB’lerde çalışan beyaz yakalı teknik ve ofis çalışanlarının uzaktan çalışma uygulamaları konusunda geliştirdikleri ahlaki algılamaların ölçülmesi ve sınıflandırılmasıdır. Buna dayalı olarak uzaktan çalışma uygulamalarının ne gibi ahlaki sorunlara yol açtığı ampirik verilerle desteklenecek ve araştırma çoğunlukla OSB’lerde yapılacağı için bu konuda Türkiye’de elde edilen ilk geniş çaplı alan bulgusu olacaktır.

Organizasyon Birimleri

Organizasyon Birimi
Yönetim Bilimleri Fakültesi, İşletme Bölümü
Küresel rekabete ayak uydurmak ve sürdürülebilir olmak isteyen tüm şirketler ve kurumlar, değişimi doğru bir şekilde yönetmek, teknolojinin gerekli kıldığı zihinsel ve operasyonel dönüşümü kurumlarına hızlı bir şekilde adapte etmek zorundadırlar.

Adı Soyadı

Mahmut Arslan

İlgi Alanları

Business Ethics

Kurumdaki Durumu

Aktif Personel

Arama Sonuçları

Listeleniyor 1 - 10 / 12
  • Yayın
    A theoretical analysis on a peace culture model in the workplace
    (Busssecon International, 2021) Arslan, Mahmut; Demirel, Hilal; Kok Arslan, Havva; Arslan, Mahmut; Yönetim Bilimleri Fakültesi, İşletme Bölümü
    This study aims to develop a theoretical approach to define the culture of peace and its dimensions in the workplace based on De-Rivera’s peace culture dimensions at the international level. This study offers an organizational model in the workplace and it needs empirical tests in further studies. This paper is an attempt to develop a theoretical framework for peace culture in the workplace. Peace culture will be analyzed in four underlying dimensions: liberal development, violent inequality, state use of violent means, and nurturance. This study transfers De Rivera’s peace culture dimensions into the organizational level, and it is assumed that peace culture in the workplace could be a remedy for a harmonious and peaceful workplace. Peace culture in the workplace is also expected to be a beneficial factor to employees’ behavior, job performances, and organizational commitment as well as work outcomes. In a conclusion, it is expected that this study fills the gap in the literature and will have a leading role for further studies.
  • Yayın
    The work ethic of medieval Muslim Ahi brotherhood: A comparison with Catholic and Puritan work ethics
    (Busssecon International, 2020) Arslan, Mahmut; Arslan, Mahmut; Yönetim Bilimleri Fakültesi, İşletme Bölümü
    This paper compares and analyzes the Catholic Social Teaching, Puritan work ethic and Islamic ethic of medieval Muslim Ahi Brotherhood of Anatolia in terms of business ethics. A high level of similarity can be found between Catholic social teaching (CST) and a branch of the Islamic work ethic of Ahi movement. Islamic Ahi work ethic has also significant similarities with the historical Protestant work ethic. This similarity reveals the opportunity to cooperate and to foster a more humanitarian workplace, particularly in multi-cultural organizations both for Christians and Muslims. We can argue that many ethical problems arise in organizations as a result of a violation of ethical values and virtues. Corruption, sexual harassment, mobbing, nepotism, are direct results of the lack of such virtues. Therefore, it is possible to merge Catholic, Protestant and Islamic values to create a more humane workplace.
  • Yayın
    İslâm iş ahlakının temelleri ve İbn Haldun'da ahlak medeniyet ilişkisi
    (İbn Haldun Üniversitesi, 2019) Arslan, Mahmut; Arslan, Mahmut; Yönetim Bilimleri Fakültesi, İşletme Bölümü
    Ahlak terimi dilimizde iki anlama sahiptir. Birincisi insanların toplum içinde uyması gereken kural ve ilkeleri belirtirken ikincisi ahlak felsefesini belirtmektedir. İş ahlakı terimi çalışma ve meslek ahlakını da içermektedir. İslâm dininin temel ilkesi ise tevhid yani Allah’ının birliği ilkesidir. Bu ilke iş ve ticaret yaşamında da etkisini göstermiştir. İş ahlakı açısından İslâmiyet'in önemli bir özelliği de Hz. Peygamber’in bizzat ticaretle uğraşmış olmasıdır. İslâm iş ahlakında tevhid ile birlikte muvazene, özgür irade, sorumluluk ve ihsan gibi dört ilke daha vardır. Batıda görülen lonca teşkilatlarının Osmanlıdaki benzerleri Ahîlik ve gedik sistemidir. Ahîlik ise Horasan erenlerinin Anadolu’nun Türkleştirilmesi aşamasında kurulmuş bulunan ve kökü fütüvvet teşkilatında olan esnaf örgütlenmesinin adıdır. Ahîlik, yaşadığı dönemde ahlak, eğitim-bilim, kalite-standart, üretici-tüketici ilişkisi ve denetim konularında da toplumsal işleyişlere nüfuz etmiştir. İslâm dünyasında 16. yüzyıldan sonra başlayan ekonomik gerileme bireyciliği değil kaderciliği ve kollektivizmi teşvik etmiştir. İslâm’da refah, para ve zamana karşı geliştirilen tutumlar Protestan ve Katoliklerden çok da farklı değildir. Bu konuda belki de en önemli fark faiz yasağında yatmaktadır. İslâm’da zenginliğin iyi olarak görülmesini İslâm geleneğinde veren elin alan elden üstün olduğu düsturu ile açıklanır. İbn Haldun bir insan toplumunun medenileşme süreci hakkında kafa yormuş ve özellikle medeni olmayan yani göçebe Arap kabilelerinin medenileşme hikâyesini anlatmıştır. Askeri ve bürokratik örgütlenme seyfiyye ve kalemiyye sınıflarının gelişimi ile anlatılırken ticaret ve zanaat faaliyetleri de ihmal edilmemiştir. İbn Haldun medeniyetin ahlakı bozup bozmadığı tartışması üzerinde uzun uzadıya durur. O şehirli medeniyetin insan değerlerini yozlaştırdığı, kişinin erdem ve ahlakını bozduğu görüşündedir. İbn Haldun'un iş ahlakı ile doğrudan ilgili olarak en önemli sözleri Mukaddime'nin 2. Cildinde yer alan Muhtesiplik ve Sikke hakkındaki parçadır.
  • Yayın
    Analysing organisational culture and social behaviour patterns: An exploratory case study
    (Busssecon International, 2020) Yiğit, Tuba; Arslan, Mahmut; Arslan, Mahmut; Yönetim Bilimleri Fakültesi, İşletme Bölümü
    The present study aims to propose a model suitable for Turkish organizational culture using observations, a qualitative research method. The reason behind this is that observation is frequently used in ethnographic studies, i.e. studies analyzing culture. An ethnographic study revealed the foundation of the organizational culture of the observed ABC firm. These factors can be listed as fear, fear-driven paternalism, pressure, silence, intimidation, ennui, insensitivity, and apathy and gossiping. It is possible to say that an abusive level of productivity is aimed at the organization and an authoritarian understanding of management.
  • Yayın
    A comparison of medieval ahi brotherhood of anatolia and catholic social teaching
    (2018) Arslan, Mahmut; Arslan, Mahmut; Yönetim Bilimleri Fakültesi, İşletme Bölümü
    The aim of this paper is to compare and analyze ideals of Catholic Social Teaching and medieval Ahi Brotherhood of Anatolia in terms of business ethic. We argue that Catholic social teaching and a branch of Islamic work ethic (Ahism) share similar values. This similarity reveal the opportunity to cooperate and to foster a more humanitarian workplace, particularly in multicultural organizations both for Catholics and Muslims.
  • Yayın
    An ethical problem in troubled times: Ethical decision making by local managers employing immigrant workforce in Gaziantep, Turkey
    (Edward Elgar Publishing, 2020) Arslan, Mahmut; Yılmaz, Mustafa Kemal; Yılmaz, Mustafa Kemal; Arslan, Mahmut; Yönetim Bilimleri Fakültesi, İşletme Bölümü
    This paper aims to understand the ethical decision-making process of local managers of medium-sized companies in Gaziantep, a highly industrialized metropolis in Turkey, near the Syrian border, where there has been an influx of Syrian refugees. Intensive interviews were conducted using a semi-structured questionnaire allowing participants to state their views and tell their stories. The findings revealed that the managers of the companies had difficulty making ethical decisions about how to treat the Syrian immigrants, especially during the initial phase of the crisis, and they took wrong steps when they faced with both economic and social conflicts. Thus, they faced some serious ethical challenges.
  • Yayın
    The motherhood experiences of women employees: An interpretive field study in Turkey
    (Ege Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2020) Akyol, Aylin; Arslan, Mahmut; Arslan, Mahmut; Yönetim Bilimleri Fakültesi, İşletme Bölümü
    Motherhood is an extensive research topic that can be seen in different disciplines. Problems arising from motherhood are the main research questions of this research. Social constructivism has been chosen as a philosophical basis of the research in order to understand subjective motherhood experiences of female employees through their self- expressions. According to social constructivism individuals try to make sense of the world they live in. Social constructivisttheory discusses motherhood as a social construct which constructed by members of a particular society or culture, not as a fundamental feature of women or secondary product of social structure. Phenomenological research approach has been chosen with qualitative research design. Participants of this study consist of 33 married working mothers with 0-6 years old children in Turkey. For sampling method, snowball sampling method was used as a purposive sampling strategy. Qualitative data is gathered by using an unstructured interview form with 13 questions. Qualitative data were analyzed using content analysis method. According to research findings, the first priority of working mothers is motherhood. Keeping a balance between motherhood and work is a real challenge for working mothers. Working mothers also experience various problems.
  • Yayın
    Çalışan memnuniyeti ve işyeri maneviyatı
    (Türkiye Yazarlar Birliği Yayınları, 2022) Arslan, Mahmut; Arslan, Mahmut; Yönetim Bilimleri Fakültesi, İşletme Bölümü
    [No Abstract Available]
  • Yayın
    Ahiliğin tarihi kökenleri ve çağdaş iş dünyasına ahlaki çözüm üretme kapasitesi
    (OSTİM Teknik Üniversitesi Yayınları, 2023) Arslan, Mahmut; Arslan, Mahmut; Yönetim Bilimleri Fakültesi, İşletme Bölümü
    Bu bölümde Ahiliğin bir sentez medeniyeti olan Türk-İslâm medeniyetinin asli unsurlarından biri olduğundan ve de Türk çalışma ahlâkının biricik referansı olduğundan hareketle bu geleneğin kökeni ve günümüz sorunlarına cevap potansiyeli tartışılacaktır. Bu bölüm kaleme alındığı sıralarda ülkemiz 6 Şubat 2023 tarihinde Kahramanmaraş, Pazarcık merkezli eşi görülmemiş bir deprem felaketi ile karşılaştı ve on binlerce insan öldü, yüz binlerce insan yaralandı ve sakat kaldı. Tıpkı 1999 Gölcük depremi gibi bu depremde de kayıpların tek nedeni ülkemizde binaları inşa eden iş dünyasının ve onları denetleyen kamu otoritelerinin kadim Ahilik değerlerinden çok uzakta olmalarıdır. Deprem felaketinin nedeni teknik değil ahlakidir. Bu nedenle Ahilik çok daha fazla üzerinde durulması gereken kadim bir kurumdur. Bu bölümde Ahiliğin zannedildiğinden çok daha köklü ve kadim bir gelenek olduğunu tarihi örneklerle göstermeye çalışacağız…
  • Yayın
    Geleneksel basından dijitale geçiş sürecinde gazetecilik etik ilkelerinin değişim ve dönüşümü: New York Times örneği
    (İbn Haldun Üniversitesi, 2024) Arslan, Mahmut; Eren, Selçuk; Arslan, Mahmut; Yönetim Bilimleri Fakültesi, İşletme Bölümü
    Bu makalenin amacı gazetecilik meslek etiğinin güven üzerine etkisini New York Times gazetesi üzerinden açıklamaya çalışmaktır. Nitel araştırma yöntemiyle oluşturulan araştırmada örnek olay çalışması olarak New York Times incelenmiştir. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme metodu benimsenmiş ve her biri farklı ülkeden olan 19 gazeteci ile uzaktan bire bir görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Görüşmeler, betimsel ve içerik analizi yöntemine göre ele alınmıştır. Araştırma kapsamında: Haber sitelerinin gelir modellerine daha fazla odaklandığı, kamuoyunda güven konusundaki farkındalığın yükseldiği, gazetecilerin etik sorunlara karşı bilincinin arttığı ve haber merkezlerinin dijitalleşmeye yönelik dönüştürülmeye başlandığı saptanmıştır. Bu faktörlerden dolayı internet haberciliğinin geleceğinin son 10 yılda olduğu kadar problematik geçmemesi beklenmektedir. Katılımcıların “tarafsız yayıncılıktan” çok “güvenilir içeriğin” önemine vurgu yaptıkları belirlenmiştir. New York Times’ın internet ile geleneksel yayıncılığı başarılı şekilde koordine ettiği, internet ortamında okuyucuya ulaşmak için tüm araçları etkin şekilde kullandığı ve aldatıcı başlıklara başvurmadığı sonucuna varılmıştır. Bu araştırmanın geleneksel basından dijitale geçiş sürecinde yaşanan etik sorunlara karşı izlenebilecek yolların bulunmasına katkı sağlaması da hedeflenmektedir.