Bu araştırmanın konusu OSB’lerde çalışan beyaz yakalı teknik ve ofis çalışanlarının uzaktan çalışma uygulamaları konusunda geliştirdikleri ahlaki algılamaların ölçülmesi ve sınıflandırılmasıdır. Buna dayalı olarak uzaktan çalışma uygulamalarının ne gibi ahlaki sorunlara yol açtığı ampirik verilerle desteklenecek ve araştırma çoğunlukla OSB’lerde yapılacağı için bu konuda Türkiye’de elde edilen ilk geniş çaplı alan bulgusu olacaktır.
Küresel rekabete ayak uydurmak ve sürdürülebilir olmak isteyen tüm şirketler ve kurumlar, değişimi doğru bir şekilde yönetmek, teknolojinin gerekli kıldığı zihinsel ve operasyonel dönüşümü kurumlarına hızlı bir şekilde adapte etmek zorundadırlar.
Within the competitive landscape of creative industries, fostering employee creativity is essential for organisational innovation. Recently, mindfulness has been recognised as a significant contributor to creativity, yet its impact within creative industries and the underlying mechanisms remain underexplored. To address these gaps, we examine the relationship between mindfulness and employee creativity and propose a model based on the Componential Theory of Creativity, tested with employees from six media organisations in Turkey (N = 561). The findings confirm that mindfulness significantly enhances employee creativity through intrinsic motivation and cognitive flexibility. Additionally, we examine the moderating effect of perceived supervisor support, revealing a moderated mediation effect in the link between mindfulness and creativity. Finally, we discuss practical implications and future research directions.