Kuşakcı, Sümeyye

Yükleniyor...
Profil fotoğrafı
E-posta Adresi ORCID Profili WoS Profili Scopus Profili YÖK Araştırmacı Profili Google Akademik Profili TR-Dizin Profili SOBİAD Profili Web Sitesi

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Organizasyon Birimi
Yönetim Bilimleri Fakültesi, İşletme Bölümü
Küresel rekabete ayak uydurmak ve sürdürülebilir olmak isteyen tüm şirketler ve kurumlar, değişimi doğru bir şekilde yönetmek, teknolojinin gerekli kıldığı zihinsel ve operasyonel dönüşümü kurumlarına hızlı bir şekilde adapte etmek zorundadırlar.

Adı Soyadı

Sümeyye Kuşakcı

İlgi Alanları

Business Ethics, Leadership, Human Resources, Management, Strategic Management

Kurumdaki Durumu

Aktif Personel

Arama Sonuçları

Listeleniyor 1 - 10 / 15
  • Yayın
    İşyeri arkadaşlığı işe adanmayı kolaylaştırır mı? İBB Sağlık ve Hıfzıssıhha Müdürlüğünde bir inceleme
    (Sosyal, Beşerî ve İdari Bilimler Dergisi, 2022) Reyhan, Ayşe; Kuşakcı, Sümeyye; Kuşakcı, Sümeyye; Yönetim Bilimleri Fakültesi, İşletme Bölümü
    Araştırmanın amacı, çalışanların işyeri arkadaşlığı algısı ve işe adanmışlık düzeyleri arasındaki ilişkinin anlamlılığının incelenmesidir. Bu amaçla araştırmaya İstanbul Büyükşehir Belediyesi Sağlık ve Hıfzıssıhha Müdürlüğünde görev yapan 121 iş gören katılmıştır. Verilerin toplanmasında İşyeri Arkadaşlığı Ölçeği ve Utrecht İşe Adanmışlık Ölçeği kullanılmıştır. Veriler SPSS programı üzerinde Faktör Analizi, Bağımsız Örnekler t-Testi, ANOVA ve Pearson Korelasyonu kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre katılımcıların işyerinde kurdukları arkadaşlıklara ilişkin değerlendirmeleri genel olarak olumludur. İşyeri arkadaşlığı cinsiyet, yaş, medeni durum gibi demografik faktörlerden etkilenmezken; eğitim seviyesi ve çalışılan birim işyeri arkadaşlığı üzerinde anlamlı farklılıklara yol açmaktadır. Öte yandan katılımcıların işe adanmışlık düzeylerinin de yüksek olduğu tespit edilmiştir. Yoğunlaşma, en düşük ortalamaya sahip alt boyut olarak karşımıza çıkmaktadır. Medeni durum ve çalışılan birimin işe adanmışlığı anlamlı bir biçimde etkilediği görülmüştür. Son olarak, personelin algıladığı işyeri arkadaşlığı ile işe adanmışlık düzeyi arasında olumlu yönde ancak zayıf bir ilişki olduğu belirlenmiştir.
  • Yayın
    Türk yönetim anlayışının izinde Dede Korkut kitabı: Babacan bir lider olarak Oğuz Beyi
    (İş Ahlakı Dergisi, 2023) Kuşakcı, Sümeyye; Yönetim Bilimleri Fakültesi, İşletme Bölümü; Yönetim Bilimleri Fakültesi, İşletme Bölümü
    Dede Korkut Kitabı, Türk kültürünün henüz şifahi olarak var olduğu, yazılı eserler vermediği zamanların ürünüdür. Bu hikâyeler Türk geleneğinin nesilden nesile taşınmasında oldukça kritik bir rol üstlenmiştir. Bu çalışmanın amacı Dede Korkut hikâyelerinde anlatılan bey/han profilini inceleyerek hem geleneksel Türk yönetim anlayışına yönelik kavrayışımızı artırmak hem de modern yönetime ilişkin çıkarımlarda bulunmaktır. Bu çalışmayı benzer diğer çalışmalardan ayıran birinci özelliği hikâyelere yönetim perspektifinden bakmaya çalışmasıdır. Bunun yanında çalışma kullandığı karma yöntem ile de alan yazınına özgün bir katkı sunmayı hedeflemektedir. Hikâyelerin her biri içerik analizi yöntemi ile incelenmiş, hikâyedeki bey/han olumlu olumsuz özellikleri ile sıralanmış ve bu özellikler üzerinden gömülü teori ile modellemeye gidilmiştir. Oğuz beylerinin liderlik özellikleri, tekrarlanma sıklığı esas alınarak 9 ana kategoride sıralanabilir: ahlaki özellikler, teçhizat, yönetsel özellikler, güç & cesaret, soy-sop, yoldaş, inanç, fiziksel özellikler, şatafat & gösteriş. Sonuç olarak çalışmamız Dede Korkut Bey’inin günümüz değer-odaklı liderlik modelleriyle benzerlikleri olmakla birlikte daha çok paternalist bir yaklaşıma sahip olduğunu göstermektedir.
  • Yayın
    İstanbul Büyükşehir Belediyesi hızır acil ambulans çalışanlarının motivasyonunu etkileyen faktörlerin incelenmesi
    (Melih Topaloğlu, 2023) Kuşakcı, Sümeyye; Burmalı, Özgür; Yönetim Bilimleri Fakültesi, İşletme Bölümü
    Amaç – Acil sağlık hizmetleri kapsamında görev yapan acil ambulans çalışanları hayati önem taşıyan bir hizmet sunmaktadırlar. Bu çalışmanın amacı öncelikle acil ambulans çalışanlarının motivasyonlarını belirleyen faktörlerin ortaya çıkarılarak acil sağlık hizmetinin kalitesinin artırılması ve olası hataların azaltılmasıdır. Ayrıca acil ambulans çalışanlarının motivasyonunu etkileyen faktörlerin demografik özellikler bağlamında farklılık gösterip göstermediği araştırılarak farklı demografik grupların motivasyonlarını artırmada uygulanması gereken alternatif yöntemler belirlenmeye çalışılmaktadır. Yöntem – Çalışma İstanbul Büyükşehir Belediyesi Hızır Acil ambulans çalışanları özelinde yürütülmüştür. Araştırmanın ana kütlesini İstanbul ili içerisinde Silivri’den Kartal’a kadar 35 istasyonda İBB’ye bağlı 112 Hızır Acil ambulanslarında çalışan 14 doktor, 120 paramedik, 144 ATT ve 120 sürücü oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. Anket 56 soru ve üç kısımdan oluşmaktadır. Toplanan verinin değerlendirilmesinde SPSS 25 programından yararlanılmıştır. Bulgular – Ambulans çalışanlarının motivasyonlarının görev türüne, yaşa ve kurum içi kıdeme göre farklılık gösterirken, cinsiyete, eğitim durumuna ve medeni duruma göre farklılık göstermediği görülmüştür. Yine ambulans çalışanlarının motivasyonunu etkileyen faktörlere yönelik algılarının görev türüne, yaşa, eğitim durumu ve kurum içi kıdeme göre farklılık gösterirken, cinsiyete ve medeni duruma göre farklılık göstermediği tespit edilmiştir. Öte yandan ambulans çalışanlarının motivasyonları üzerinde en etkili faktörün örgütsel ve yönetimsel faktörler olduğu, ekonomik faktörlerin ise en az etkiye sahip olduğu görülmüştür. Tartışma – Araştırma sonuçları literatürdeki benzer çalışmalarla paralellik göstermektedir. Ancak cinsiyet, medeni durum ve eğitim seviyesinin motivasyona etkisi nokasında farklı sonuçlar bulan araştırmalar da mevcuttur. Ayrıca, ekonomik faktörlerin diğer motivasyon fakörlerinden daha belirleyici olduğunu tespit eden çalışmalara da rastlanmıştır.
  • Yayın
    Inspirations for corporate sustainability from Umar ibn Al-Khattab’s administration
    (2018) Kuşakcı, Sümeyye; Yönetim Bilimleri Fakültesi, İşletme Bölümü; Yönetim Bilimleri Fakültesi, İşletme Bölümü
    Throughout history, humankind had principally pursued basic principles in order to maintain agricultural, fiscal and social sustainability. To put it all in simple terms, these practices were centuries-long traditions, not sustainability efforts. By the time homo economicus appeared with an inevitable intention of profit-maximization, rules of the game have drastically changed. The world was riding to final destination at full speed and we launched the concept of sustainability as if it was totally brand-new approach. More precisely, even though sustainability as a modern phenomenon has its roots in 1970s, there exist writings and implications from history directly or indirectly addressing managerial sustainability. Among them, administrative implications of Umar ibn Al-Khattab who is the second Rightly Guided Caliph after Prophet Muhammad deserve a particular interest. He was accepted as the great-grandfather of Islamic administration, as he established the initial forms of divan, public treasury, court, land revenue department, police department, intelligence service, etc. in Islamic history. Originating from Al-Medina and Mecca in the Arabian Peninsula, in his reign Islam expanded to Iraq, Iran, Egypt, Palestine, Syria, North Africa and Armenia. Literature review revealed that Umar has not been adequately investigated in terms of his managerial efforts. This work firstly attempts to discover the moral and administrative principles on which Umar constructed a sustainable state structure. Besides the inspirations for the corporate sustainability from his practices will be discussed.
  • Yayın
    İmam-Hatip Liseleri üzerine kapsamlı bir literatür taraması
    (Önder İmam Hatipliler Derneği, 2020) Kaya, Merve; Bilgü, Ayşe Humeyra; Kuşakcı, Sümeyye; Kuşakcı, Sümeyye; Kuşakcı, Sümeyye; Yönetim Bilimleri Fakültesi, İşletme Bölümü; Yönetim Bilimleri Fakültesi, İşletme Bölümü
    İmam hatipler toplumun dini hizmetlerinin karşılanması amacıyla açılmış, milletin büyük teveccühü ile Türk eğitim sisteminin mütemmim bir cüzü olmuştur. Ancak zamanla politik tartışmaların merkezinde kalan bu okullar zorlu süreçlerden geçmiştir. Siyaset, sosyoloji, pedagoji, psikoloji gibi çok farklı disiplinlerde bu okulları ele alan birçok bilimsel çalışma ortaya konmuştur. Bu makale imam hatiplere ilişkin Türkçe ve İngilizce yazılmış tez ve makaleleri inceleyerek mevcut literatüre dair bazı tespitler yapmayı hedeflemektedir. Çalışma kapsamında İmam hatip okullarını ele alan 219 araştırma değerlendirilmiş, taranan eserler konularına göre 10 ana başlık altında sınıflandırılmıştır. Tespitlerimize göre, bu alandaki akademik çalışmaların büyük bir kısmı 2011-2020 yılları arasında hazırlanmıştır. Türkçe yayınların daha çok müfredat ve derslerin içeriklerine yönelik olduğu görülürken, İngilizce makaleler konuya ağırlıklı olarak sosyo-politik bir tartışmanın merceğinden bakmıştır. Makalede önemli görülen bazı çalışmalar detaylı şekilde irdelenmiş, son olarak yeni yapılacak çalışmalara yönelik tavsiyeler paylaşılmıştır.
  • Yayın
    Q?bus-n?ma on virtuous leadership: A medieval model for modern business
    (Routledge, 2023) Kuşakcı, Sümeyye; Kuşakcı, Sümeyye; Yönetim Bilimleri Fakültesi, İşletme Bölümü
    There is no doubt that social life necessitates the emergence of a ruler. Since leadership is such a broad concept, it became one of the most discussed and researched topics in all areas of social sciences. Both myths and legends, and religious texts describing great leaders and writings about concepts and principles of leadership date back to the emergence of early civilizations. Considering that leadership research has its root in classical texts, these historical manuscripts could be utilized to improve our understanding of leadership. Among many others (Bragues, 2008; Cheng, 2010; Flynn, 2008; Jain & Mukherji, 2009; Klein, 1998; Takala, 1998; Williamson, 2008) relating ancient texts to modern business leadership, Newton (1986) has discussed the relevance of The Republic to understand and shape modern corporations. Although the state and business corporation are distinct institutions, obvious similarities exist between them. Plato’s search for justice within state administration might lead to our search for profitable and sustainable business management…
  • Yayın
    I?slam i?ş ahlâkı alan yazını: Si?stemati?k bi?r derleme
    (Kriter Yayınevi, 2022) Kuşakcı, Sümeyye; Kuşakcı, Sümeyye; Elibol, Fatih; Yönetim Bilimleri Fakültesi, İşletme Bölümü
    Ahlâk insan davranışlarına rehberlik edecek ilkelerle, diğer bir deyişle bir ömrü nasıl yaşamak gerektiğiyle ilgilenir. İşte bu sebeple “insanlar, ilk medeniyetlerin kuruluşundan beri, kendi hareketlerinin değerlendirilmesi temeline dayanan ahlâk ile uğraştılar” (Topçu, 2022). Ahlâk Arapça’da “seciye, tabiat, huy” gibi mânalara gelen hulk veya huluk kelimesinin çoğuludur. Sözlüklerde çoğunlukla insanın fizik yapısı için halk, mânevî yapısı için hulk kelimelerinin kullanıldığı kaydedilir” (Çağrıcı, 1989). Bu tanım doğrultusunda denebilir ki ahlâk insanın insan olma çabasının bir tezahürüdür. “İnsan, tabii güdülerini bir yüksek değerler setine göre disipline eder ve yönetirken, ilgilerini ben merkezlilikten diğerkâmlığa doğru genişletirken ahlâki davranışlar sergiliyor demektir” (Orman, 2009). Türkçe’de son yıllarda ahlâk yerine etik kavramı da kullanılmaktadır. Etik “karakter, davranış, tutum, gelenek” anlamlarına gelen ethos kökünden türetilmiştir. Etik, bir toplumun kendine has değer yargılarıyla o toplumu yönlendiren kurallar bütünüdür. Kısaca iyi-kötü/doğru-yanlışa ilişkin bir davranış setidir (Bektaş, 2016). Velasquez'e (2011) göre etik, ahlâki kararlarda yer alan yargılarla ilgilidir; bu normatif yargılar bir şeyin doğru ya da yanlış olduğunu belirtir ya da ima eder. Böylece aktörler bir eylemde bulunup bulunmamaları gerektiğine ilişkin karar verebilirler…
  • Yayın
    Yürüdüğüm yolun bedeli hayatım olmalı!
    (İbn Haldun Üniversitesi, 2018) Kuşakcı, Sümeyye; Kuşakcı, Sümeyye; Yönetim Bilimleri Fakültesi, İşletme Bölümü
    Uzun zaman önceydi. Daha yüzyıl dönmemişti. Kanımızın deli aktığı zamanlardı. Çantamda 33’lük bir tespih, bir de çakı taşıdığım doğruydu. Okul dönüşü apartman zillerine basıp kaçtığım da doğruydu. Çocuktuk bir yanımızla hâlâ. Diğer yanımız büyümeye hevesli… Dilimizde hep iddialı cümleler: Hayat iman ve cihat! Sakarya’ya seslenirdik fırsat buldukça. O aktıkça, biz coşardık sanki… Geyve’nin gülleri vardı bir de. Koklamaya kıyamazdık.
  • Yayın
    Yaygın eğitim kurumu öğretmenlerinin müdür algıları : İBB İsmek örneği
    (Önder İmam Hatipliler Derneği, 2020) Kuşakcı, Sümeyye; Kırtan, Esra; Yönetim Bilimleri Fakültesi, İşletme Bölümü
    Kompleks fenomenleri daha yalın ve anlaşılabilir bir biçimde ortaya koyan metaforlar son yıllarda sosyal bilimler araştırmalarında oldukça rağbet görmektedir. Bu nitel araştırma kapsamında İstanbul Büyükşehir Belediyesi Sanat ve Meslek Eğitimi Kurslarında (İSMEK) görev yapan öğretmenlerin müdür kavramına ilişkin zihinsel algıları metaforlar aracılığı ile tespit edilmek istenmiştir. Araştırmaya İSMEK bünyesinde farklı branşlarda istihdam edilen 180 öğretmen katılmıştır. İlgili alan yazınında daha çok yaygın eğitim kurumlarında uygulandığı gözlemlenen bu yaklaşım, bir örgün eğitim kurumu olan İSMEK’te hâkim olan yönetici algısını ve yönetim uygulamalarını değerlendirmeyi hedeflemiştir. Araştırmanın sonucunda 119 metafor, üç ana ve 22 alt kategoriye ayrılmıştır. Öğretmenlerin mevcut müdürlerine yönelik olumlu ve olumsuz algılarının yanı sıra, ideal müdür algıları da keşfedilmiştir. Beklenen / olması gereken müdür davranışı algısına ilişkin yedi alt kategori şu şekilde sıralanmaktadır: Geliştiren, Değer Veren / Özen Gösteren, İyi Davranan / İyi Hissettiren, Koruyan, Adaletli, Sert ve Aracı. Mevcut müdür davranışına ilişkin pozitif metafor kategorileri, Adaletli / Şeffaf, Geliştiren, İyi Davranan / İyi Hissettiren, Koruyan, Temiz / Düzenli, Aracı ve Muktedir iken; sekiz negatif metafor kategorileri ise şunlardır: Kibirli, Agresif, Buyurgan, Seviyesiz, Rahatsız Eden, Değişken, Aceleci ve Cezalandıran. Araştırmamız kapsamında ortaya çıkan mevcut müdür algısına ilişkin metaforların yaklaşık olarak % 60’ı pozitif, geri kalanı ise negatif içeriklidir. Pozitif metaforların arasında iyi davranan / iyi hissettiren ve geliştiren müdür davranışı öne çıkmaktadır. Negatif metaforlara baktığımızda ise, birinci sırayı rahatsız eden lider davranışları almıştır. Onu agresif ve değişken müdür davranışları izlemektedir. Çalışmamız kapsamında elde ettiğimiz kategoriler arasında, öncelikli olarak Koruyan, Geliştiren, Muktedir ve Buyurgan kategorileri daha önceki çalışmalarla da desteklenmektedir.
  • Yayın
    Corporate social responsibility pyramid in Ethiopia: A mixed study on approaches and practices
    (Bussecon International Academy, 2023) Bushera, Ibrahim; Kuşakcı, Sümeyye; Yönetim Bilimleri Fakültesi, İşletme Bölümü
    This paper examines CSR approaches and practices of local firms in Ethiopia, where the state is still a key player in business life. Moreover, it assesses at which stage Ethiopian CSR is. This mixed-method study includes quantitative analysis through SPSS and qualitative content analysis. A revised CSR practices scale has been conducted on owners/managers and employees of 100 local companies in Ethiopia. Besides, the companies' official websites have been thoroughly reviewed using five variablesto understand their CSR approaches and practices better. The findings reveal that Ethiopian companies practice CSR though it is at the stage of fragmented CSR and the priorities differ from the global trend. In general, most respondent companies have excellent legal practices and CSR practices toward employees and customers. However, philanthropy, social sustainability, and management of CSR are remarkably at a mediocre level. Content analysis shows similarity with the results of quantitative study, to theexclusion of philanthropy. Notably, the hierarchy derived from our research varies also with Visser's CSR model.