Imam al-Ghazali’s understanding of human ontology and behavior
Yükleniyor...
Dosyalar
Tarih
2019
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
İbn Haldun Üniversitesi, Medeniyetler İttifakı Enstitüsü
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
This study aims to scrutinize Imam Muhammad Al-Ghazali’s (d. 1111) understanding of human ontology within a psycho-spiritual system as well as his explanation about the formation of human behavior. It also analyzes the spiritual formation of a human being with presenting certain spiritual constituents which are the reason-intellect (‘aql), heart (qalb), spirit (ruh) and self (nafs). The heart, which is the subtle tenuous substance and the essence of the human beings according to Ghazali, is under the influence of both the interactions among these spiritual elements and the external factors like angels, demons and other human beings. Depending on the interactions and influences, this study investigates how and for what reason the psychological state of human beings changes based on the levels of the self (maratibu’l nafs). In light of this, it, then, presents the ideas of Ghazali about how behaviors of human beings are produced and about the motives behind the behaviors. For Ghazali, all the behaviors stem from the heart, so the state of the heart is the essential determinant in behaving in a certain way.
Bu çalışma, İmam Muhammed Gazali’nin insan ontolojisine dair anlayışını psiko-spritüel bir sistem içinde ele alırken, insanın davranışının oluşumuna dair de bir açıklama getirmektedir. Ayrıca, kalp, ruh, akıl ve neftsen oluşan insanın spritüel bileşenlerini sunarak insanın spritüel oluşumunu analiz etmektedir. Gazali’ye göre, insanın özü ve latifeyi rabbaniye ruhani olan kalp, hem sözü geçen spritüel bileşenlerin etkileşiminin hem de diğer insanlar, melekler şeytanlar gibi dış etmenlerin etkisi altındadır. Bu etkileşimleri ve etkileri temel alarak, bu çalışma insanların psikolojik durumlarının nasıl ve ne sebeple değişiklik gösterdiğini, bunu da nefs mertebelerine dayandırarak incelemektedir. Bu doğrultuda, Gazali’nin insan davranışının nasıl oluştuğuna ve davranışların arkasında yatan sebeplerin neler olduğuna dair fikirlerini sunmaktadır. Gazali’ye göre bütün davranışlar kalpten sudur olmaktadır; bu sebeple kalbin durumu belli bir şekilde davranırken en önemli belirleyici faktör olmaktadır.
Bu çalışma, İmam Muhammed Gazali’nin insan ontolojisine dair anlayışını psiko-spritüel bir sistem içinde ele alırken, insanın davranışının oluşumuna dair de bir açıklama getirmektedir. Ayrıca, kalp, ruh, akıl ve neftsen oluşan insanın spritüel bileşenlerini sunarak insanın spritüel oluşumunu analiz etmektedir. Gazali’ye göre, insanın özü ve latifeyi rabbaniye ruhani olan kalp, hem sözü geçen spritüel bileşenlerin etkileşiminin hem de diğer insanlar, melekler şeytanlar gibi dış etmenlerin etkisi altındadır. Bu etkileşimleri ve etkileri temel alarak, bu çalışma insanların psikolojik durumlarının nasıl ve ne sebeple değişiklik gösterdiğini, bunu da nefs mertebelerine dayandırarak incelemektedir. Bu doğrultuda, Gazali’nin insan davranışının nasıl oluştuğuna ve davranışların arkasında yatan sebeplerin neler olduğuna dair fikirlerini sunmaktadır. Gazali’ye göre bütün davranışlar kalpten sudur olmaktadır; bu sebeple kalbin durumu belli bir şekilde davranırken en önemli belirleyici faktör olmaktadır.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Human Being, Heart, Intellect, Levels of the Self, Behavior, Ghazali, İnsan, Kalp, Akıl, Nefs Mertebeleri, Davranış, Gazali
Kaynak
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Ateşçi, C. (2019). Imam al-Ghazali’s understanding of human ontology and behavior. (Unpublished master's thesis). Ibn Haldun University Alliance of Civilization Institute, İstanbul