The influence of redemption controlling policies of frequent flyer programs on consumers' attitudinal loyalty
Yükleniyor...
Dosyalar
Tarih
2021
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
İbn Haldun Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Müşteriler, etkili bir rekabet yolu olan sadakat ödül programları ile ödüllendirilmek isterler. İlginç bir şekilde, havayolu endüstrisinde, ödül kullanımları araştırmalardan sınırlı ilgi görüyor. Kanıtlar çok sayıda sık uçan yolcu programı tekliflerine rağmen ödül kullanım kontol politikaları nedeniyle müşterilerin sadakat programlarını yavaş yavaş bıraktıklarını gösteriyor. Bu çalışma, bir havayolu sık uçan yolcu programının farklı kullanım kontrol politikalarının müşterilerin tutumsal sadakatini nasıl etkilediğini bulmayı amaçlamaktadır. FFP'lerin ekonomik fayda ile ilgili kullanım kontrol politikalarını üç ana alana ayırdık; maliyet kontrol politikaları (CCP), birikimli kontrol politikaları (ACP) ve koruyucu kontrol politikaları (PCP). Temel bulgularımız, tutumsal bağlılığı artırmak için firmaların hem CCP hem de PCP ile memnun müşterileri tutmaları gerektiğini göstermektedir; oysa ACP, etkisi tutumsal bağlılığa olumsuz olduğu için dikkatli davranılmalıdır. Ayrıca, betimsel analiz, bazı alt kontrol politikalarının algılanan memnuniyetinin, seyahat amacı türü ve üye seviyesine göre önemli ölçüde değiştiğini göstermektedir.
Customers want to be compensated with loyalty benefit programs, which are an effective competitive way to attract and maintain them. Interestingly, in airline industry, reward redemptions receive limited attention from studies. Evidence indicates that customers are gradually quitting them because of controlling redemption policies, despite massive frequent flyer program offerings. This study aims to explore how differently redemption controlling policies of an airline frequent flyer program impact costumers’ attitudinal loyalty. We divided FFPs’ economic benefit related redemption controlling policies to three main areas; cost controlling policies (CCP), accumulative controlling policies (ACP) and protective controlling policies (PCP). Our core findings indicate that to increase attitudinal loyalt firms should keep satisfied customers with both CCP and PCP; whereas, ACP should be treat carefully since its influence founded negative to attitudinal loyalty. Furthermore, descriptive analysis show that perceived satisfaction of the some sub controlling policies significantly vary accross the travel purpose type and membersip level.
Customers want to be compensated with loyalty benefit programs, which are an effective competitive way to attract and maintain them. Interestingly, in airline industry, reward redemptions receive limited attention from studies. Evidence indicates that customers are gradually quitting them because of controlling redemption policies, despite massive frequent flyer program offerings. This study aims to explore how differently redemption controlling policies of an airline frequent flyer program impact costumers’ attitudinal loyalty. We divided FFPs’ economic benefit related redemption controlling policies to three main areas; cost controlling policies (CCP), accumulative controlling policies (ACP) and protective controlling policies (PCP). Our core findings indicate that to increase attitudinal loyalt firms should keep satisfied customers with both CCP and PCP; whereas, ACP should be treat carefully since its influence founded negative to attitudinal loyalty. Furthermore, descriptive analysis show that perceived satisfaction of the some sub controlling policies significantly vary accross the travel purpose type and membersip level.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Tutumsal Sadakat, Ekonomik Fayda, Sık Uçan Yolcu Programı, Algılanan Memnuniyet, Kullanım Kontrol Politikası, Attitudinal Loyalty, Economic Benefits, Frequent Flyer Program, Perceived Satisfaction, Redemption Controlling Policy
Kaynak
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Uysal, A. A. (2021). The influence of redemption controlling policies of frequent flyer programs on consumers' attitudinal loyalty. (Unpublished master’s thesis). Ibn Haldun University School of Graduate Studies, İstanbul.