Alfa kuşağının aile içi satın alma davranışı ve Minikaçocuk kanalı reklam pazarlama ilişkisi üzerine bir inceleme

Yükleniyor...
Küçük Resim

Tarih

2023

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

İbn Haldun Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Türkiye’ de 2000’ li yıllarda başlayan tematik yayıncılık başlığından çocuk televizyon yayıncılığının hedef kitlesi çocuklar Z kuşağı olarak tanımlanmaktayken 2010 ve sonrasında doğan çocuk hedef kitleyi alfa kuşağı temsil etmektedir. Alfa kuşağı reklam pazarlama dünyası için yeni ve en genç tüketiciyi ifade eder. Çocuk tüketicilerin aile içi satın alma karar ve davranışlarına etkisi olduğu bilinen bir gerçektir ve çocuk kanallarında yayınlanan reklamlar çocuk tüketiciyi tüketim karar ve davranışlarında yönlendirmektedir. Çocuğa yönelik pazarlama stratejilerinde etkin olarak yer alan çocuk kanallarının ailenin satın alma davranışları ile ilişkisi Minika Çocuk kanalı üzerinden yapılan bir inceleme ile araştırılmıştır. Bu araştırma ile televizyon ve reklam pazarlama endüstrilerinin ortak hedef kitlesi alfa kuşağına dair yeni bulgular literatüre kazandırılmış hem de çocuk kanallarının reklam pazarlama dünyası içinde artan önemi ve yerine dikkat çekilmiştir.
In Turkey, thematic broadcasting that began in the 2000s, specifically targeted children as the audience, defined as Generation Z. However, from 2010 onwards, children born during this period are categorized as Generation Alpha, representing the new target audience for children's television broadcasting. The Generation Alpha represents the newest and youngest consumer segment in the advertising and marketing industry. It is a well-known fact that children consumers have an influence on family purchase decisions and behaviors. Additionally, advertisements aired on children's channels play a significant role in guiding children consumers' consumption decisions and behaviors. An investigation has been conducted through an examination of Minika Çocuk TV channel to explore the relationship between children's channels, actively involved in marketing strategies targeting children, and family purchasing behaviors. This research has contributed new findings to the literature regarding the shared target audience of the television and advertising marketing industries, which is the Generation Alpha. Furthermore, it has highlighted the increasing significance and position of children's channels within the advertising and marketing world.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Alfa Kuşağı, Çocuk Kanalları, Reklam ve Pazarlama, Advertising and Marketing, Alpha Generation, Kids Channels

Kaynak

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Koyuncu, E. E. (2023). Alfa kuşağının aile içi satın alma davranışı ve Minikaçocuk kanalı reklam pazarlama ilişkisi üzerine bir inceleme. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İbn Haldun Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.