“Aileler için internet ve sosyal medya kullanımı psiko-eğitimi” programının kişiler üzerine olan etkisinin incelenmesi
Yükleniyor...
Dosyalar
Tarih
2020
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Kadın ve Demokrasi Derneği
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Bu araştırmanın genel amacı, klinik gözlemlerden ve araştırmalardan yola çıkarak sosyal medya ve internet kullanımına dair etkili bir psikoeğitim geliştirmek ve geliştirilen bu psiko-eğitimin etkinliğini test etmektir. Bu çalışmada internet ve sosyal medya kullanımının aile ilişkilerine olan olumsuz etkilerini azaltmaya ve kişinin iyi olma halini arttırmaya yönelik amaç güdülmüştür. Araştırmanın çalışma evrenini İbn Haldun Üniversitesi Psikoterapi Merkezi’nin desteği ile ulaşılan İstanbul’da ikamet eden yetişkinler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise eğitimimize kayıt yaptırarak katılan 32 yetişkin oluşturmaktadır. Araştırmada katılımcılara tek oturumdan oluşan üç saatlik bir eğitim verilmiştir. Çalışmada yetişkinlerin internet bağımlılığı düzeyini ölçmek için “Bapint Ölçeği” ve dijital oyun bağımlılığını tespit etmek için “Dijital Oyun Bağımlılığı Ölçeği”, ayrıca “Sosyal Medya Bozukluğu Ölçeği”, elde edilen verilerin analizi aşamasında, SPSS 22 istatistik paket programı kullanılmıştır. Veriler değerlendirilirken Two-Related-Samples-Test, Spearman Korelasyon gibi istatistiksel metotlar kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, katılımcılara eğitime katılmadan önce uygulanan ön test ve katıldıktan sonra uygulanan son testlerde internet, sosyal medya ve dijital oyun bağımlılık düzeyleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
The purpose of this study is to investigate the healthy use of social media and the internet and to raise the awareness of participants by employing clinical assessments and studies. The aim is to decrease the negative effect of social media and internet among people and families and to enhance their psychological well-being. The sampling of this study consists of adults reached through Ibn Haldun University Psychotherapy Center and who live in Istanbul. Research sample consists of 32 adults who registered for the psycho-education and participated in it. In our study, we used the ‘Bapint Scale’ for measuring Internet addiction, ‘Digital Gaming Addicton Scale’ for measuring digital gaming addiction, and ‘Social Media Addicton Scale’ for measuring abnormality in the use of social media. The results of our study demonstrate that there is a significant difference between pre-test, which was conducted before the psycho-educaiton, and the post-test, which was carried out after the psychoeducation.
The purpose of this study is to investigate the healthy use of social media and the internet and to raise the awareness of participants by employing clinical assessments and studies. The aim is to decrease the negative effect of social media and internet among people and families and to enhance their psychological well-being. The sampling of this study consists of adults reached through Ibn Haldun University Psychotherapy Center and who live in Istanbul. Research sample consists of 32 adults who registered for the psycho-education and participated in it. In our study, we used the ‘Bapint Scale’ for measuring Internet addiction, ‘Digital Gaming Addicton Scale’ for measuring digital gaming addiction, and ‘Social Media Addicton Scale’ for measuring abnormality in the use of social media. The results of our study demonstrate that there is a significant difference between pre-test, which was conducted before the psycho-educaiton, and the post-test, which was carried out after the psychoeducation.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Aile İçi İlişkiler, Dijital Oyun Bağımlılığı, İnternet Bağımlılığı
Kaynak
KADEM Kadın Araştırmaları Dergisi
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
6
Sayı
1
Künye
Sürü, D. (2020). “Aileler için internet ve sosyal medya kullanımı psiko-eğitimi” programının kişiler üzerine olan etkisinin incelenmesi. KADEM Kadın Araştırmaları Dergisi, 6(1), 113-136. https://doi.org/10.21798/kadem.2020162324