The relationship between adjustment challenges, mental health, and coping strategies of international students in Türkiye

Yükleniyor...
Küçük Resim

Tarih

2023

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

İbn Haldun Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

The increasing arrival of international students enrolling in Turkish universities has promoted interest in understanding their challenges and experiences while studying abroad. This study aimed to explore the relationship between adjustment challenges, coping strategies, and mental health of international students in Türkiye. Concurrently, it required to investigate the main experiences of these students residing in Türkiye, a topic that has showed limited research attention. The study covered a sample of 120 international students enrolled in Turkish language courses, randomly selected from various universities. Both quantitative and qualitative research methods were employed. Quantitative data were subjected to correlation and regression analyses to examine the associations between adjustment challenges, coping strategies, and mental health outcomes. In parallel, a semi-structured interview was conducted with a subsample of ten participants to explore into their lived experiences and coping mechanisms. Thematic analysis was utilized to capture and interpret the challenges and coping strategies reported by the interviewees. The results revealed significant negative correlations between adjustment challenges, coping strategies, and mental health among international students in Türkiye. The qualitative interviews provided a comprehensive understanding of the challenges faced by these students and highlight on their adaptive coping strategies in the Turkish academic setting. Adjustment challenges and coping strategies emerged as significant predictors of the mental health outcomes for international students. This study's contributions are essential for counselors, educators, and institutions to guide international students effectively through their academic journey in Türkiye. Further research with a larger and more diverse sample is warranted to enhance generalizability and deeper comprehension of the supportive measures required to overcome adjustment challenges and cultivate adaptive coping strategies among international students in Türkiye. This investigation attempts to promote the overall well-being and successful adaptation of international students and foster an inclusive and supportive educational environment in Türkiye. Keywords: Acculturation Stress, Coping Strategies, International Students in Türkiye, Mental Health, Support Programs.
Türk üniversitelerine kayıt yaptıran uluslararası öğrencilerin sayısının artışı, yurtdışında okurken karşılaştıkları zorlukları ve deneyimleri anlamaya yönelik ilgiyi artırdı. Bu çalışma, Türkiye'deki uluslararası öğrencilerin uyum zorlukları, başa çıkma stratejileri ve ruh sağlığı arasındaki ilişkiyi araştırmayı amaçlamaktadır. Türkiye'de ikamet eden bu öğrencilerin temel deneyimlerinin araştırılması gerekliliğine rağmen , bu konuya dair araştırma yapma noktasında ilgi oldukça sınırlı kalmıştır. Çalışma, çeşitli üniversitelerden rastgele seçilen Türkçe dil kurslarına kayıtlı 120 uluslararası öğrenciyi kapsamaktadır. Hem nicel hem de nitel araştırma yöntemleri kullanılmıştır. Uyum zorlukları, başa çıkma stratejileri ve ruh sağlığı sonuçları arasındaki ilişkileri incelemek için nicel verilerin korelasyon ve regresyon analizleri yapıldı. Buna paralel olarak, yaşadıkları deneyimleri ve başa çıkma mekanizmalarını keşfetmek için on katılımcıdan oluşan bir alt örneklem ile yarı yapılandırılmış bir görüşme gerçekleştirilmiştir. Görüşülen kişiler tarafından bildirilen zorlukları ve başa çıkma stratejilerini yakalamak ve yorumlamak için tematik analiz kullanılmıştır. Sonuçlar, Türkiye'deki uluslararası öğrenciler arasında uyum zorlukları, başa çıkma stratejileri ve ruh sağlığı arasında önemli negatif korelasyonlar olduğunu ortaya koymuştur. Niteliksel görüşmeler, bu öğrencilerin karşılaştıkları zorlukların kapsamlı bir şekilde anlaşılmasını sağlamış ve Türkiye'deki akademik ortamda adaptif başa çıkma stratejilerine ışık tutmuştur. Karşılaşılan uyum zorluklarının ve kullandıkları başa çıkma stratejilerinin, uluslararası öğrencilerin ruh sağlığının önemli belirleyicileri olduğu görülmüştür. Bu çalışmanın katkıları, uluslararası öğrencilerin Türkiye'deki akademik yolculuklarında etkili bir şekilde rehberlik etmeleri için danışmanlar, eğitimciler ve kurumlar için önemlidir. Türkiye'deki uluslararası öğrenciler arasında uyum zorluklarının üstesinden gelmek ve uyumlu başa çıkma stratejileri geliştirmek için gerekli destekleyici önlemlerin genellenebilirliğini ve daha derin kavranışını artırmak için daha geniş ve daha çeşitli bir örneklemle daha fazla araştırma yapılması gerekmektedir. Bu araştırma, uluslararası öğrencilerin genel refahını ve başarılı uyumunu teşvik etmeyi ve Türkiye'de kapsayıcı ve destekleyici bir eğitim ortamını teşvik etmeyi amaçlamaktadır. Anahtar Kelimeler: Başa Çıkma Stratejileri, Destek Programları, Kültürleşme Stresi, Ruh Sağlığı, Türkiye'deki Uluslararası Öğrenciler.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Acculturation Stress, Coping Strategies, International Students in Türkiye, Mental Health, Support Programs, Başa Çıkma Stratejileri, Destek Programları, Kültürleşme Stresi, Ruh Sağlığı, Türkiye’deki Uluslararası Öğrenciler

Kaynak

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Garcia, D. U. (2023). The relationship between adjustment challenges, mental health, and coping strategies of international students in Türkiye. (Unpublished master’s thesis). Ibn Haldun University School of Graduate Studies, Istanbul.