COVID-19 sürecinde gençlere yönelik online ACT temelli başa çıkma becerilerini geliştirme atölyesi
Citation
Uysal, B. ve Gülay, S. (2021). COVID-19 sürecinde gençlere yönelik online ACT temelli başa çıkma becerilerini geliştirme atölyesi. Bilişsel ve Davranışsal Psikoterapiler Derneği, 10(Ek Sayı 1), 3-4.Abstract
2019 yılının sonunda Çin’de başlayan Koronavirüs
pandemisi ve bu sebeple ortaya çıkan sınırlamalar her yaştan bireyi stres
altına sokmuştur. Sosyal izolasyon, online eğitimin getirdiği zorluklar,
motivasyon eksikliği ve can sıkıntısı gençlerde kaygı ve depresyonda
artışa sebep olmuş (Marques de Miranda, da Silva Athanasio, Cecília
de Sena Oliveira ve Simoes Silva, 2020), ayrıca uykusuzluk, odaklanma
güçlüğü gibi zorluklara da yol açmıştır (Golberstein, Wen ve Miller,
2020; Wang, Zhang, Zhao, Zhang ve Jiang, 2020). Bu çalışmada pandemi
sürecinde Türkiye’de bilhassa belirli sınırlamalara muhatap olan 20
yaş altı gençlerde başa çıkma becerilerini arttırmaya yönelik online
Kabul ve Kararlılık Terapisi (ACT) temelli atölye çalışması geliştirmek ve
etkinliğini pilot bir çalışma ile incelemek amaçlanmıştır.