Google Analytics Usage Data
Tüketici hukuku açısından karşılaştırmalı reklam – doğrudan mı dolaylı mı?
Citation
Demirbaş, A. (2020). Tüketici hukuku açısından karşılaştırmalı reklam – doğrudan mı dolaylı mı?. Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 24(1), 31-53.Abstract
Karşılaştırmalı reklamda, çeşitli ürün ya da hizmetler, rakiplere ait ürün ya da hizmetlerle mukayese edilir. Rakibin şahsı, mal ve hizmetleri, açıkça ya da ima yoluyla karşılaştırmalı reklama konu olabilir. Bu yönüyle karşılaştırmalı reklam, diğer reklam türlerinden farklılık arz eder. Ayrıca karşılaştırmalı reklam, diğer reklam türlerine göre daha etkilidir. Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’da ve Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Yönetmeliği’nde karşılaştırmalı reklama dair düzenlemeler yer almaktadır. Bahsi geçen Yönetmelik’te, karşılaştırmalı reklamın tanımı yapılmış ve şartları belirlenmiştir. Esasen bu düzenlemeler, 2006/114/EC sayılı Aldatıcı ve Karşılaştırmalı Reklamlara Dair Yönerge’de ifadesini bulan hüküm ve esaslara dayanmaktadır. Ne var ki, söz konusu Yönetmelik uyarınca, karşılaştırmalı reklamda rakiplere ait marka ve diğer ayırt edici işaretlere yer verilmesi yasaklanmıştır. Başta bu husus olmak üzere, karşılaştırmalı reklama dair önemli görülen hususlar bu çalışmanın konusunu oluşturmaktadır. Karşılaştırmalı reklam, Türk Ticaret Kanunu’nda da düzenlenmiştir. Bununla birlikte konu, haksız rekabet hükümlerinden ziyade, tüketici hukuku açısından ele alınmıştır. In comparative advertising, a variety of goods or services are compared to goods or services off ered by competitors. The competitor’s person, goods and services may be the subject of a comparative advertisement, either explicitly or implicitly. In this respect, comparative advertising diff ers from other types of advertising. Comparative advertising is also more eff ective than other types of advertising. The Code on Consumer Protection and the Regulation on Commercial Advertising and Unfair Commercial Practices include provisions on comparative advertising. In the aforementioned Regulation, the defi nition of comparative advertising has been made and its conditions have been regulated. These regulations are based on the provisions and principles stated in the Directive 2006/114/EC concerning misleading and comparative advertising. However, in accordance with the said Regulation, comparative advertising is prohibited to include trade marks and other distinguishing marks of competitors in comparative advertisements. This is subject of this study, which is important for comparative advertising. Comparative advertising is also regulated in the Turkish Commercial Code. However, the issue has been discussed in terms of consumer law rather than unfair competition provisions.
Source
Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Hukuk Fakültesi DergisiVolume
24Issue
1URI
https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpjMU9ETXhNUT09https://doi.org/10.34246/ahbvuhfd.682765
https://hdl.handle.net/20.500.12154/1059
Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Tüketici Hukuku açısından karşılaştırmalı reklamlar
Demirbaş, Ali. (İKSAD Publishing House, 2019)Karşılaştırmalı reklamlarda, çeşitli ürün ya da hizmetler, rakiplere ait ürün ya da hizmetlerle mukayese edilir. Rakibin şahsı, mal ve hizmetleri, açıkça ya da ima yoluyla karşılaştırmalı reklama konu olabilir. Bu yönüyle ... -
Kendi dilinden 10 başlıkta Dr. Hakkı Öcal
Öcal, Hakkı. (İbn Haldun Üniversitesi, 2018)27 yıllık ABD macerasından sonra Sarıyer’de balık tutup, emekliliğin tanıdı çıkartacakken önce BAU, şimdi İHÜ’de iletişim dersi vermeye kalkışmamın sebebi, Fatih Altaylı’nın Enver Yücel’e neden iletişim fakültesi mezunu ... -
İnfluencer sözleşmesi
Atay, Gülenda. (İbn Haldun Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Çalışmanın temel amacı, reklam verenler ile sosyal medya hesaplarında paylaştığı ürün veya hizmet deneyimleriyle takipçi çevresinin satın alma davranışını reklam veren lehine değiştirme potansiyelini haiz popüler kişiler ...