Browsing by Author "Baysan, İbrahim Vehbi"
Now showing items 1-12 of 12
-
19. Yüzyılda eğitim kurumlarının merkezi olarak Kudüs
Baysan, İbrahim Vehbi. (Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, 2018)İslam, Hırisiyanlık ve Yahudilik gibi üç dinin birleşme noktası olan Kudüs her daim Osmanlı devletinin ilgi alanı olarak var oldu. Sayısı hayli kabarık vakıflar şehre olumlu katkıda bulunurken şehrin ekonomik olarak da ... -
The formation of national identities in the Ottoman Empire: The Albanian case 1878-1912
Thaçi, Atdhe. (İbn Haldun Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Modern theorists of nationalism, like Ernest Gellner, Benedict Anderson, Anthony D. Smith, and Eric Hobsbawm, concluded how nation-building happens. These theories go beyond the narrative of events, battles, or political ... -
French policy of Ottoman Syria during he Third Republic Era, 1870-1924
Koyuncu, Alican. (İbn Haldun Üniversitesi, Medeniyetler İttifakı Enstitüsü, 2020)Bu çalışma 1870-1924 arasında Üçüncü Cumhuriyet Dönemi boyunca Fransızların Osmanlı Suriye’si Politikası analiz edilmektedir. Çalışma, Birinci Dünya savaşı öncesi ve sonrası, Fransa’nın Osmanlı Suriye’si politikasında ... -
History of the Ottoman Public Education and Paradigm Shifts
Baysan, İbrahim Vehbi. (Cambridge University, 2019)Classical medrese education continued for centuries without much change and served its purpose: graduating new members for the prestigious ulama and the judiciary. Following the Industrial Revolution and major developments ... -
İslamiyeti kabul etmeden önceki Uygurların sosyokültürel hayatı
Abasi, Pairezhati. (İbn Haldun Üniversitesi, Medeniyetler İttifakı Enstitüsü, 2019)Tezimizde, İslamiyet’i kabul etmeden önce Gök Tanrı dinini ardından Maniheizm ve Budizm’i benimseyen Uygurların Göktürk Devleti’ni yıkarak kurdukları Orhun Uygur Devleti sonradan Koçu, Kansu devletleri ve yaşadıkları ... -
Kararın arkasına ne var?
Baysan, İbrahim Vehbi. (İbn Haldun Üniversitesi, 2017)ABD Başkanı Donald Trump, Kudüs’ü İsrail’in başkenti olarak resmen tanıyacağını ve ABD büyükelçiliğinin Tel Aviv’den taşınacağını sosyal medya hesabından duyurur duyurmaz tepkiler gelmeye başladı. 6 Aralık tarihinde ... -
Klasik eğitimden moderniteye Osmanlı Maarifi
Baysan, İbrahim Vehbi. (Önder İmam Hatipliler Derneği, 2019)Tarihçiler genellikle Osmanlı’da eğitim kurumlarının tarihini Orhan Gazi’nin (d. 1281 – v. 1362) İznik’i 1331 yılında Bizans’tan alması ile başlatır. Bu şehri başkent yapmasının ardından iki kilise binası (bazı kaynaklar ... -
Osmanlı modernleşmesi ve eğitim
Baysan, İbrahim Vehbi. (Kültür Konseyi Derneği, 2018)Benim aslında doktoram Manchester Üniversitesi'nden tam da bu konuda: "Tanzimat Dönemi Devlet Eğitim Politikası". Bu çalışmayı İngiltere'de, Manchester'da yaparken bir endişeye kapıldım; sandım ki Türkiye'ye geldiğimde ... -
Osmanlı'da modernleşme-reform ve eğitimin kısa tarihi (Takdim)
Baysan, İbrahim Vehbi. (İstanbul Büyükşehir Belediyesi, 2019)Günümüzden yüzyıllar önce geleneksel eğitim iki ana mecrada gerçekleşiyordu: Küçük yaştan itibaren çocuklar ilk eğitimlerini mahalle mekteplerinde tamamladıktan sonra ya devlet bürokrasisine dahil oluyor ve birine ·yamanarak" ... -
Sultan V. Mehmed Reşad dönemi ve toplumu dönüştürme aracı olarak Milli Eğitim
Baysan, İbrahim Vehbi. (TBMM Milli Saraylar, 2018)Yeni bir anayasanın ikinci kez ilân edildiği ve bu sürece atfen II. Meşrutiyet dönemi olarak da anılan 1908-1918 yılları, Sultan V. Mehmed Reşad’m aralıksız tahtta olduğu bir süreçtir. Bu dönem, yani Meşrutiyetin ilânı ... -
Suri̇ye - Irak - İran üçgeni̇nde Türki̇ye jeopoli̇ti̇ği̇
Baysan, İbrahim Vehbi. (İbn Haldun Üniversitesi, 2017)Ülkelerin gelişmişliğinin ve refahının, daha doğrusu gelişebilme kapasitesinin belirlemesinde bulunduğu coğrafya ve o coğrafyada sınır komşuları olan ülkeler önemli bir rol oynar. Sınırınızdaki ülkeler; ekonomik ve siyasî ... -
Tarihsel perspektiften Sultan Süleyman döneminde ilim ve ta'lim
Baysan, İbrahim Vehbi. (İbn Haldun Üniversitesi, 2018)İslam tarihi açısından eğitimin kurumsallaştırılması faaliyetleri uzun bir sürece yayılmış ve ilmin ‘talim’i, yani öğretimi ile özellikle ‘muallimler’in (öğretmenlerin) riayet etmesi gereken, belli kuralları olan bir alana ...