İHÜ Kurumsal Akademik Arşiv Erişim Haritası


Now showing items 469-488 of 595

      xmlui.ArtifactBrowser.ConfigurableBrowse.citation.column_heading
      Pakdamar Tüzgen, N. ve Seggie, F. N. (2019). Developing inclusive policies for diverse campuses: Muslim covered women's educational and socio-cultural experiences. Responsibility of Higher Education Systems: What? Why? How?, 28th -29th August 2019, Netherland. [1]
      Perveen, A., Govindasamy, P., Morgul, E., Abas, N. A. H., Kee, P., Hamzah, H. B. (2019). Life style behaviors as contributing factors of depression among university students. International Review of Social Sciences (IRSS), 7(4), pp. 161–170. [1]
      Perveen, A., Hamzah, H. B., Kee, P., Daud, N. A. B. M., Othman, A., Abas, N. A. H., & Morgul, E. (2018). Emotional competency issues faced by youths in Malaysia. International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences, 8(11), pp. 1039–1055. [1]
      Priatma, Dion. (2015). 16. ve 19. yüzyıllar arasında Osmanlı ve Açe Sultanlığı ilişkileri. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Medeniyetler İttifakı Enstitüsü, İstanbul [1]
      Ramzy, M. I. (2018). Cultural particularism in globalized world: Implication of asabiyyah in a minority context. İbn Haldun Çalışmaları Dergisi, 3(1), 79-96. [1]
      Raouf, H. (2017). من صراع الحضارات إلى الحضارة المنفتحة. Açık Kitap, 3, 10-11. [1]
      Ringmar, E. (2018). In the story of war: church and propaganda in France and Sweden, 1610–1710. The American Historical Review, 123(4),1406-1407. [1]
      Ringmar, E. (2018). The problem with performativity: comments on the contributions (Article in press). Journal of International Relations and Development, pp. 1-10. http://dx.doi.org/10.1057/s41268-018-0159-8 [1]
      Ringmar, E. (2019). How do performances fuse societies?. American Journal of Cultural Sociology, 7(18), 1-16. https://doi.org/10.1057/s41290-019-00076-9 [1]
      Saçmalı, A. A. (2018). Osmanlıca el yazması belgelerini çözmenin en kolay yolu: LexiQamus. Açık Medeniyet, 4, 27. [1]
      Sağ Şencal, Esma. (2014). Mana oluşumunda iç ve dış bağlam ilişkisi : Abdülkahir El-Cürcani ile Saussure karşılaştırması. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Medeniyetler İttifakı Enstitüsü, İstanbul [1]
      Shafi, M. M. (2018). A critical appraisal of Marshal Hodgson’s view of Islam vis-à-vis cumulative and discursive traditions. İnsan & Toplum, 8(2), pp. 33-50. [1]
      Shafi, M. M. (2018). Crossing the border between religion and civilization: trends and cases in the study of Islamic and western civilizations. (Unpublished doctoral's thesis). Ibn Haldun University Alliance of Civilizations Institute, Istanbul. [1]
      Shareef, U. (2018). Ibn Khaldun: Scientific instruction as prolonging the polity. İbn Haldun Çalışmaları Dergisi, 3(2), 239-258. [1]
      Shihan, M. (2018). Ibn Khaldun’s “Assabiyyah” and Muslim minorities from Maqasid al-Shariah perspective, 3(1), 31-46. [1]
      Smits, Amina. (2017). Türk mitleri yok etmek : kadınlar saltanatı örneği üzerinde Avrupa’da Osmanlı. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Medeniyetler İttifakı Enstitüsü, İstanbul [1]
      Solmaz, M. (2017). Sosyal medyada kişilik hakları ihlalleri ve korunma yolları. Akdeniz Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 7(2), ss. 195-232. [1]
      Sözalmaz, Esra. (2014). İslam medeniyetinin yaşadığı krizlere Malezyalı Müslümanlardan tepkiler. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Medeniyetler İttifakı Enstitüsü, İstanbul [1]
      Spickard, J. V. (2016). Medjugorje’yi anlamak: Meryem Ana’nın görünmesi hadisesine İbn Halduncu bir yaklaşım. İbn Haldun Çalışmaları Dergisi, 1(2), 253-276. [1]
      Spickard, J. V. (2016). Understanding Medjugorje: A Khaldunian approach to a Marian apparition. İbn Haldun Çalışmaları Dergisi, 1(2), 277-298. [1]