Uysal, BurcuGülay, Sümeyraİnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi, Psikoloji Bölümü2023-09-212023-09-212021Uysal, B. ve Gülay, S. (2021). COVID-19 sürecinde gençlere yönelik online ACT temelli başa çıkma becerilerini geliştirme atölyesi. Bilişsel ve Davranışsal Psikoterapiler Derneği, 10(Ek Sayı 1), 3-4.2146-9490https://hdl.handle.net/20.500.12154/23392019 yılının sonunda Çin’de başlayan Koronavirüs pandemisi ve bu sebeple ortaya çıkan sınırlamalar her yaştan bireyi stres altına sokmuştur. Sosyal izolasyon, online eğitimin getirdiği zorluklar, motivasyon eksikliği ve can sıkıntısı gençlerde kaygı ve depresyonda artışa sebep olmuş (Marques de Miranda, da Silva Athanasio, Cecília de Sena Oliveira ve Simoes Silva, 2020), ayrıca uykusuzluk, odaklanma güçlüğü gibi zorluklara da yol açmıştır (Golberstein, Wen ve Miller, 2020; Wang, Zhang, Zhao, Zhang ve Jiang, 2020). Bu çalışmada pandemi sürecinde Türkiye’de bilhassa belirli sınırlamalara muhatap olan 20 yaş altı gençlerde başa çıkma becerilerini arttırmaya yönelik online Kabul ve Kararlılık Terapisi (ACT) temelli atölye çalışması geliştirmek ve etkinliğini pilot bir çalışma ile incelemek amaçlanmıştır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessACTKabul ve Kararlılık TerapisiCOVID-19Sorunlarla Başa Çıkma BecerileriOnline Grup ÇalışmasıCOVID-19 sürecinde gençlere yönelik online ACT temelli başa çıkma becerilerini geliştirme atölyesiConference Object10134521818