Dinçer, DuyguEğitim Bilimleri Fakültesi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü2020-10-262020-10-262018Dinçer, D. (2018). Değer bilinçlendirme yaklaşımı. [H. Bacanlı tarafından yayına hazırlanan Değer bilinçlendirme yaklaşımı başlıklı kitabın değerlendirmesi]. Journal of Economy Culture and Society, 58, 249-254.2602-26562645-8772https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpFd09ETTBOQT09https://doi.org/10.26650/JECS476680https://hdl.handle.net/20.500.12154/1252Değer Bilinçlendirme Yaklaşımı, yapmış olduğu çalışmalarla otuz yılı aşkın bir süredir eğitim psikolojisi alanına teorik, pratik ve öğretmen yetiştiriciliği açısından katkıda bulunan ve bu alanı ithal bilgi aktarmacılığından, özgün kavram, kuram ve düşünce üretmeciliğine taşıyan değerli bir bilim insanının, Prof. Dr. Hasan Bacanlı’nın, Eylül 2017’de Çizgi Kitabevi aracılığıyla okurlarıyla buluşan eseridir. Çalışma, ortaya koyduğu özgün değer eğitimi modeli ile Bacanlı’nın yerel düşünce üretme çabasının somut bir ürünüdür. Bu yönüyle yazarın, Doç. Dr. Mehmet Ali Dombaycı ile birlikte geliştirdiği “Dört Katlı Düşünme Modeli” (DKDM) (bkz. Bacanlı, 2012; Dombaycı, 2012) ve Bedi Aydın ile birlikte geliştirdiği “Yetkinlik Modeli” (bkz. Bacanlı ve Aydın, 2017) gibi yenilikçi, orijinal ve yerel kaynaklardan beslenen çalışmalarla benzer bir aksiyonel çizgidedir. Bacanlı’nın ifadesiyle kitapta ortaya konulan Değer Bilinçlendirme Yaklaşımı (DBY) “yurtdışındaki bazı kavram ve kuramların Türkiye’ye uyarlanması” ile ortaya konulan ya da “onlara dayanılarak geliştirilen” bir çalışma değildir (Bacanlı, 2017, s. 16); aksine doğrudan bu toprakların ürünüdür.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessKitap DeğerlendirmesiDeğer Bilinçlendirme YaklaşımıDört Katlı Düşünme ModeliDeğer bilinçlendirme yaklaşımıArticle5824925410.26650/JECS476680TXpFd09ETTBOQT09