Arıcan, SümeyraYalvaç Arıcı, Handan2022-11-172022-11-172022Arıcan, S. ve Yalvaç Arıcı, H. (2022). Okullarda manevi danışmanlık eğitimi. İbn Haldun Çalışmaları Dergisi, 7(Maneviyat Özel Sayısı), 217–233. https://doi.org/10.36657/ihcd.2022.992651-379Xhttps://doi.org/10.36657/ihcd.2022.99https://hdl.handle.net/20.500.12154/1929Bireyler hayatlarında çeşitli zorluklarla karşılaşmaktadırlar. Çocuk ve gençler de kendi yaşlarının, içinde bulundukları zaman, mekân ve sosyo-kültürel ortamın getirdiği bazı zorluklarla, ya da zorluk olarak algıladıkları bazı problemlerle yüzleşmektedirler. Yaşanan bu olumsuzlukların giderilebilmesi için okullarda manevi danışmanlık eğitiminin gerçekleştirebileceği düşünülmektedir. Dünyada Amerika, İngiltere, Singapur gibi bazı ülkelerde okullarda görev yapan öğretmenlere manevi danışmanlık eğitimi verilmekte ve öğrencilerine yardımcı olmaları sağlanmaktadır. Manevi danışmanlık kapsamında ele alınan sorunlar, ahlaki ve dini konularda olabildiği gibi gündelik yaşam sorunları ile de alakalı olabilmektedir. Bu çalışmada okullarda manevi danışmanlık kavramına, bu hizmete duyulan ihtiyaca, uygulamanın ilke ve yöntemlerine değinilmiştir. Çocuk ve gençlerin hayata dair meseleler, arkadaşlık ilişkileri ve iletişim dilinde yaşadıkları problemler ile çeşitli sorgulamalarında yardımcı olacak bir manevi danışmanlık hizmetinin okullarda sunulması önemli görülmektedir. Bu çalışma, okulda manevi danışmalık ihtiyacını teorik olarak tartışmaya açmaktadır.Individuals face various difficulties in their lives. Children and young people also face some difficulties brought by their age, time, place and socio-cultural environment, or some problems that they perceive as difficulties. It is thought that spiritual counseling education can be carried out in schools in order to eliminate these negativities. In some countries such as America, England and Singapore, teachers working in schools are given spiritual counseling training and they are provided to help their students. The problems handled within the scope of pastoral care can be related to daily life problems as well as moral and religious issues. In this study, the concept of spiritual counseling in schools, the need for this service, the principles and methods of its application are mentioned. It is considered important to provide a pastoral care service at schools that will help children and young people in their various inquiries about life issues, friendship relations and communication language problems. This study theoretically discusses the need for spiritual counseling at school.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessDin EğitimiManevi DanışmanlıkOkullarda Manevi Danışmanlık EğitimiOkulÖğrenciReligious EducationSpiritual CounsilingSpiritual Counseling Education at SchoolSchoolStudentOkullarda manevi danışmanlık eğitimiSpiritual counseling education in schoolsArticle7Maneviyat Özel Sayısı21723310.36657/ihcd.2022.99