Baydar, Erkoç TuğbaMakhsudov, Kamariddin2025-03-072025-03-072024Makhsudov, K. (2024). Analysis of Ibn al-Humām's views about talfīq. (Unpublished master’s thesis). Ibn Haldun University School of Graduate Studies, Istanbul.https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=E_eEUHQic_C-LvhxNQn1W_zyuplLKq4hJi8rfeG0Ap7W7HrWcBqQb37aogz9Cx7_https://hdl.handle.net/20.500.12154/3243In Hanafi jurisprudential sources, it is said that Tarasūsī spoke first about the permissibility of talfīq. Then Ibn al-Humām mentioned several ambiguous phrases in his books Tahrīr and Fath al-Qadīr, which indicated the permissibility of tatabbu‘ al-rukhos and the non-prohibition of talfīq. It is known to everyone that Ibn alHumām was one of the most prominent scholars in the field of usūl al-fiqh, as well as all Islamic sciences in his time. Due to this, his views and approaches to problematic issues have always been in the spotlight of usūlī scholars...Hanefî fıkıh kaynaklarında telfikin cevazından ilk bahseden kişinin Tarasüsî olduğu söylenir. Daha sonra İbnü’l-Hümâm, Tahrîr ve Fethu’l-Kadîr adlı kitaplarında, görünüşe göre ittibâu’r-ruhas’ın caiz olduğuna ve telfîkin yasaklanmadığına işaret eden birtakım mübhem ifadeler zikretmiştir. İbnü’l-Hümâm’ın yaşadığı dönemde tüm İslami ilimlerde olduğu gibi fıkıh usulü alanında da en önde gelen âlimlerden biri olduğu herkes tarafından bilinmektedir. Bu sebeple onun görüşleri ve problemli konulara yaklaşımları her zaman usulcülerin dikkatini çekmiştir. İbnü’l-Hümâm’ın yanında okumuş olması hasebiyle bu ifadelerin gerçek anlamını en iyi kavrayan âlimlerden biri olan Kâsım b. Kutluboğa, birçok yerde telfîkin caiz olmadığını ifade etmiştir...eninfo:eu-repo/semantics/openAccessAl-HukmIttibāʿ Al-RukhosAl-Taqlīd Al-MutlaqAl-TalfīqHukmİttibâu’r-RuhasTaklidü’l-MutlakTelfîkAnalysis of Ibn al-Humām's views about talfīqİbnü'l-Hümâm'ın telfı̇k hakkındakı̇ görüşlerinin analı̇zı̇Master Thesis911566