Aldamen, YasminAldamen, Yasminİletişim Fakültesi, Yeni Medya ve İletişim Fakültesi2023-10-102023-10-102023Aldamen, Y. (2023). Mülteci krizi sırasında dijital iletişim aracı olarak sosyal medya kullanımı: Türkiye'deki Suriyeli mülteciler üzerinden bir araştırma. S. Savaş, E. Tunçay (Ed.), Dijital İletişim içinde (99-113 ss.). Ankara: Nobel Yayınevi.9.78625E+12https://hdl.handle.net/20.500.12154/2371Kriz iletişimi, yıkıcı bir olay sırasında insanların ve grupların birbirleriy- le iletişim kurabilecekleri stratejik bir yaklaşımdır. Bir kriz meydana geldiğinde proaktif, hızlı ve ayrıntılı iletişim kritik önem taşmaktadır. Kriz iletişimi, bir meydan okuma veya tehditle karşı karşıya kalan bir bireyi veya grubu korumak ve savunmakla ilgilidir (Barrera, 2014). Kriz terimi, "yönetimin dikkatle ilgilenmesini gerektiren ciddi olaylar için ayrılmalıdır" (Coombs ve Holladay, 2010). Kriz yönetimi, "krizlerle mücadele etmek ve verilen fiili zararları azaltmak için tasarlanmış bir dizi faktör" olarak tanımlanmaktadır. Etkili kriz yönetimi, kriz sonucunda insanların aldığı zarar miktarını büyük ölçüde azaltma ve hatta bir olayın krize dönüşmesini önleme potansiyeline sahiptir...trinfo:eu-repo/semantics/openAccessDijital DünyaSosyal MedyaMülteci KriziSuriyeli MültecilerMülteci krizi sırasında dijital iletişim aracı olarak sosyal medya kullanımı: Türkiye'deki Suriyeli mülteciler üzerinden bir araştırmaBook Chapter99113