Yakut, Ayşe Dilşad

Yükleniyor...
Profil fotoğrafı
E-posta Adresi ORCID Profili WoS Profili Scopus Profili YÖK Araştırmacı Profili Google Akademik Profili TR-Dizin Profili SOBİAD Profili Web Sitesi

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Organizasyon Birimi
Eğitim Bilimleri Fakültesi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü
Eğitim Bilimleri Fakültemiz, kuram ve uygulamaların öğretildiği bir yer olmanın ötesinde, fikirlerin yeşerdiği, yeteneklerin geliştiği ve ömür boyu süren arkadaşlıkların kurulduğu dinamik ve çeşitlilik gösteren bir topluluktur.

Adı Soyadı

Ayşe Dilşad Yakut

İlgi Alanları

Specific Learning Disabilities, Inclusion, Dylexia, Learning Disabilities, Special Education

Kurumdaki Durumu

Aktif Personel

Arama Sonuçları

Listeleniyor 1 - 1 / 1
  • Yayın
    A systematic literature review: The self-concept of students with learning disabilities
    (Sage Journals, 2023) Yakut, Ayşe Dilşad; Yakut, Ayşe Dilşad; Yakut, Ayşe Dilşad; Akgül, Savaş; Eğitim Bilimleri Fakültesi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü; Eğitim Bilimleri Fakültesi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü
    Since the learning disability (LD) population comprises the largest group receiving special education services, there is a need for research to examine the self-concept of this population at a global level. This systematic literature review synthesized 20 years of quantitative research (k = 16) about the self-concept of students with LD. The overarching theme was that the diagnosis of LD relies on divergent criteria among the studies reviewed. While the academic self-concept was the center of the research, regardless of its domains, results indicated that students with LD had a lower level of self-concept. To have a deeper understanding of the phenomenon, an instrument specifically designed for assessing self-concept of students with LD is needed. Limitations of the study and implications for research and practice are discussed.