Yakut, Ayşe Dilşad
Yükleniyor...
Araştırma projeleri
Organizasyon Birimleri
Eğitim Bilimleri Fakültesi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü
Eğitim Bilimleri Fakültemiz, kuram ve uygulamaların öğretildiği bir yer olmanın ötesinde, fikirlerin yeşerdiği, yeteneklerin geliştiği ve ömür boyu süren arkadaşlıkların kurulduğu dinamik ve çeşitlilik gösteren bir topluluktur.
Adı Soyadı
Ayşe Dilşad Yakut
İlgi Alanları
Specific Learning Disabilities, Inclusion, Dylexia, Learning Disabilities, Special Education
Kurumdaki Durumu
Aktif Personel
2 sonuçlar
Arama Sonuçları
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Yayın Özel gereksi̇ni̇mli̇ bi̇reyler ve afetler / aci̇l durumlar(Detay Yayıncılık, 2023) Yakut, Ayşe Dilşad; Yakut, Ayşe Dilşad; Eğitim Bilimleri Fakültesi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık BölümüÖzel gereksinimli bireyler, afetler ve acil durumlardan en çok etkilenen gruplar arasında yer almaktadır. Küresel COVİD-19 pandemisi ve merkez üssü Kahramanmaraş olan iki büyük depremle birlikte özel gereksinimli bireylerin olası afet ve acil durumlarda nasıl destekleneceği konusu tekrar gündeme gelmiş ve özel gereksinimli bireylere yönelik afet eğitimi ön plana çıkmıştır. Afet eğitiminin amacı, özel gereksinimli bireyleri ve çevrelerindeki bireyleri afetlere karşı hazırlayarak afet bilinçlerini arttırmak ve alınan önlemlerle afet riskinin azaltılabileceği ile ilgili bir farkındalık oluşturmaktır (Başbakanlık Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı, 2013, s. 6). Alanyazın incelendiğinde özel gereksinimli bireylerin olası afet ve acil durumlarla ilgili deneyimlerinin üzerinde durulduğu ve bu bireylerin afet öncesi, afet süreci ve afet sonrası ihtiyaçlarıyla ilgili çalışmaların yapıldığı görülmektedir. Özel gereksinimli bireyler kadar çevrelerindeki diğer bireylerin de bu süreçlerde nelerin yapılması gerektiğini bilmeleri önem arz etmektedir. Bu çalışmanın amacı, özel gereksinimli bireylerin afet ve acil durumlarla ilgili deneyimlerini inceleyerek bu bireyleri desteklemeye yönelik çözüm önerileri sunmaktır.Yayın Özgül öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin okuma becerilerinin incelenmesi(Mehmet Kurudayıoğlu, 2021) Gökdemir, Mert; Yakut, Ayşe Dilşad; Yakut, Ayşe Dilşad; Eğitim Bilimleri Fakültesi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık BölümüAraştırmanın genel amacı, özgül öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin doğru okuma, okuduğunu anlama ve okuma hızı becerilerini inceleyerek öğrencilerin sınıf ve yaş seviyesindeki performanslarını belirlemektir. Araştırma Konya ilinde özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde öğrenim gören özgül öğrenme güçlüğü olan 79 üçüncü sınıf öğrencisi ile yürütülmüştür. Öğrencilerin doğru okuma, okuduğunu anlama ve okuma hızı becerilerini değerlendirebilmek amacıyla kullanılan “Sesli Okuma Becerisi ve Okuduğunu Anlama Testi II” kullanılmıştır. Öğrencilerin %98.73’inin (n= 78) doğru okuma, %100’ünün (n= 79) okuduğunu anlama ve %100’ünün (n= 79) okuma hızı becerilerinde kronolojik yaş ve sınıf seviyesinin altında performans gösterdikleri ortaya çıkmıştır. Doğru okuma, okuduğunu anlama ve okuma hızı becerilerinin birbirlerini etkilediği tespit edilmiştir. Elde edilen bulgular ilgili alanyazın ışığında tartışılmıştır.