Google Analytics Usage Data
Browsing Tarih Bölümü Koleksiyonu by Access Type "info:eu-repo/semantics/closedAccess"
Now showing items 1-12 of 12
-
19. Yüzyılda eğitim kurumlarının merkezi olarak Kudüs
(Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, 2018).İslam, Hırisiyanlık ve Yahudilik gibi üç dinin birleşme noktası olan Kudüs her daim Osmanlı devletinin ilgi alanı olarak var oldu. Sayısı hayli kabarık vakıflar şehre olumlu katkıda bulunurken şehrin ekonomik olarak da ... -
Birinci Dünya Savaşı’nda Şii-Sünni ittifakı: Nedenler, imkanlar ve açmazlar
(100. Yılında Uluslararası Bağdat (Medînetü’s-selâm) ve Kûtü’l -Amâre Sempozyumu, 2017).Birinci Dünya Savaşı esnasında İslam topraklarını savunmak amacıyla Iraklı Şii müçtehitler cihat fetvaları vermiş ve Irak’ın Şii halkını Osmanlı Ordusu yanında İngilizlere karşı cihada çağırmıştır. Bu çağrı bir ölçüde ... -
Combining architecture with ethics: An intellectual portrait of Turgut Cansever
(Urbanisation and Civilisation Seminar Series, 2017).Turgut Cansever (1921-2009) has been a well-known Turkish architect and a prominent figure in reinterpreting and refashioning the centuries old architectural heritage of Turkey through inventing a novel approach that ... -
Cumhuriyet İdeolojisi ve Fuat Köprülü
(Kopernik Kitap, 2018).Fuat Köprülü, Osmanlı’dan Cumhuriyete geçiş sürecinde Türkiye’de modern tarihçiliğin kurulmasına önderlik eden isim oldu. Tek Parti koşullarında hayatta ve ayakta kalmanın politik icaplarını yerine getirmekle birlikte, ... -
Ekmek aslanın ağzında: Osmanlı şehirlerinde hayatlarını kazanmak için mücadele eden zanaatkarlar
(Koç Üniversitesi Yayınları, 2017).Ekmek Aslanın Ağzında, Osmanlı tarih çalışmalarında uzun süre ihmal edilmiş bir alana, Osmanlı coğrafyasında el emeğiyle üretim yapmış ve hayat mücadelesi vermiş “zanaatkâr”ların hayatlarına odaklanan araştırmalardan ... -
Istanbul and Crete in the mid-1600s: Evliya Çelebi’s discourse on non-Muslims
(SAGE, 2019).The subject of our discussion is the travelogue of Evliya Çelebi, born in 1611to a goldsmith of the sultans’ palace known as Derviş Mehemmed Zılli andwho probably died in Cairo around 1685. It is intriguing for a multitudeof ... -
Judiciary and political positions of non-sunni muslims in the Ottoman Empire
(Civilizations Forum - Religion and Civilization: Protection of Civilization as a Purpose of Religion, 2017).What was the significance of being Shiite in the Ottoman Empire? There is no single answer to this question. Socio-political meanings of being Shiite, or in a broader framework, being a non-Sunni Muslim in the Ottoman ... -
The later Ottoman Empire, 1603-1839
(Cambridge University Press, 2017).The Cambridge History of Turkey traces the history of the later Ottoman Empire from the death of Mehmed III in 1603 to the proclamation of the tanzimat, the administrative reconstruction of the Ottoman state, in 1839. This ... -
Living the good life: Consumption in the Qing and Ottoman empires of the eighteenth century
(Brill, 2018).An exploration how consumer goods in eighteenth-century Qing and Ottoman empires furthered the expansion of social networks, the creation of alliances between rulers and regional elites, and particularly, the expression ... -
The material world of early modern Ottoman women: Ornaments, robes and domestic furnishings in Istanbul and Bursa
(Brill, 2021).The present article investigates the jewelry and domestic furnishings owned by wealthy women who died in Bursa during the early 1730s, combining the data derived from the estate inventories of the decedents with imagery, ... -
Osmanlı zanaatkarları: İmparatorluk döneminde zanaatlar ve loncalar
(Alfa Basım Yayım Dağıtım, 2017).Zanaat gerektiren malları üreten ve alıp satan insanlar –dökümcüler, seramikçiler, ipek dokumacılar, fesçiler, demirciler, vd Osmanlı İmparatorluğu’nun ekonomik olduğu kadar sosyal dokusunu da oluşturmuşlardır. Faroqhi, ... -
Tarihsel perspektiften Sultan Süleyman döneminde ilim ve ta'lim
(İbn Haldun Üniversitesi, 2018).İslam tarihi açısından eğitimin kurumsallaştırılması faaliyetleri uzun bir sürece yayılmış ve ilmin ‘talim’i, yani öğretimi ile özellikle ‘muallimler’in (öğretmenlerin) riayet etmesi gereken, belli kuralları olan bir alana ...