Google Analytics Usage Data



Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorRaouf Ezzat, Heba
dc.contributor.authorSabbir, Ahmad
dc.date.accessioned2020-08-06T14:02:34Z
dc.date.available2020-08-06T14:02:34Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019-10-18
dc.identifier.citationSabbir, A. (2019). BJP in social media: A multiple time analysis of ideology in terms of populism and nationalism. (Unpublished master’s thesis). Ibn Haldun University School of Graduate Studies, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12154/1196
dc.description.abstractThe BJP (Bharatiaya Janata Party) of India has achieved unprecedented electoral success in its last two terms, resulting in two consecutive wins with a large majority. This success, both in national and local elections, is often credited to their successful use of social media in mobilizing people on their behalf. For this reason, the national election in 2014 and subsequent local election at the federal level was termed the first “social media election” in India. There is an effort to see and connect the BJP’s use of social media and its success with the global rise of populism and their inclination to use alternative media. On the other hand, most of the literature previously produced regarding the BJP considered the BJP as a nationalist or right-wing nationalist political party. This study attempts to analyze the BJP’s social media articulation and decide if they are nationalist or populist. To do this, different timeframes are observed, as well as if it creates any variation or stability in the BJP’s articulation in terms of its ideological position. The research shows that most of the fluctuation is related with shorter layer of time, while there is a stability in their imagination of longer time.en_US
dc.description.abstractHindistan’daki BJP (Bharatiaya Janata Partisi) son iki döneminde büyük bir çoğunlukla birlikte art arda iki galibiyetle sonuçlanan eşi görülmemiş bir seçim başarısına imza atmıştır. Bu başarı, hem yerel hem de ulusal seçimlerde, insanları kendi lehlerine harekete geçirirken sosyal medyayı çoğunlukla başarılı bir şekilde kullanmalarına bağlanmaktadır. Bu sebeple, 2014’teki ulusal seçim ve ardından yapılan federal düzeydeki yerel seçim Hindistan’daki ilk ‘sosyal medya seçimi’ olarak adlandırılmıştır. BJP’nin sosyal medya kullanımını ve bu başarısını popülizmin küresel yükselişi ve alternatif medyayı kullanma eğilimleri ile bağdaştırma ve görme çabası olmuştur. Öte yandan, daha önceden üretilmiş literatürün çoğu BJP’yi milliyetçi ya da milliyetçi-sağ parti olarak değerlendirmiştir. Bu çalışma BJP’nin sosyal medya üretimini analiz etmeyi ve milliyetçi mi yoksa popülist bir parti mi olduklarına karar vermeyi amaçlamaktadır. Bunun için, farklı zaman dilimleri incelenmiş, aynı zamanda ideolojik pozisyonu açısından BJP’nin üretiminde herhangi bir değişime ya da istikrara yol açıp açmadığı incelenmiştir. Bu araştırma göstermiştir ki daha uzun zaman imgelemlerinde bir istikrar varken, dalgalanmaların çoğu daha kısa zaman dilimleriyle ilişkilidir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherİbn Haldun Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPopulismen_US
dc.subjectNationalismen_US
dc.subjectBJPen_US
dc.subjectSocial Mediaen_US
dc.subjectMultiple Timeen_US
dc.subjectMilliyetçiliken_US
dc.subjectHalkçılıken_US
dc.subjectSosyal Medyaen_US
dc.subjectÇoklu Zamanen_US
dc.titleBJP in social media : A multiple time analysis of ideology in terms of populism and nationalismen_US
dc.title.alternativeSosyal medyada BJP : Popülizm ve milliyetçilik açısından ideolojının çoklu zaman analizien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentİHÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.ihupublicationcategory0en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorSabbir, Ahmad


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record